Vinterns första tolkning ♥

Asslatjejerna / 27 November, 2010 - 21:19 /

Tjolahopp i galopp ;d


Idag så red jag ut med Carro, vi red först ut på Lövvi och Bruno en liten tur.
Det var sjukt kul, red "ettan" 2 gånger sen blev det för kallt, hästarna var piggelinisar as pigga asså..
men det var kul ;d fast kallt som f*n !
Sen när vi äntligen frusna och svinkalla kom tillbaka till stallet så tog vi massa vinterbilder men dom har carro på sin mobil så dom kommer en annan dag ;)
Sen släppte vi ut hästarna mockade lite snabbt och lätt, sen kom Jocke ut och bad oss ta in Bruno för han skulle dra ut hö/hösilage till deras hage, hah gud vad söt han va när han drog den :')
Sen så släppte Jocke ut han igen för jag och carro frös så så vi gick in till deras kök och värmde oss lite.
satt och snackade med Åsa och Jocke (när han kom in) om vi inte kunde tolka idag. Vi hade pratade om det ett tag men inte blivet av haha,  men så bestämde vi oss för att tolka efter candy och bruno, (vi hade ju som tur var inte ridet så hårt eftersom vi inte visste om vi skulle tolka eller inte så vi tog det ganska lugnt) så pratade vi lite och sen blev det bestämt. Jag och carro gick ut och tog in Candy och Bruno. gjorde iordning dom och sen bar det av ut på åker med pulka och skidor efter (a)
Jag red bruno först, Åsa red Candy, Jocke och en anna(kommer inte ihåg vad han hette hah) åkte skidor efter bruno samtidigt haha och det gick vell sådär första gången.. Jocke stog kvar ett tag men den andra ramlade men efter ett tag så ramlade Jocke också haha. Sen så blev Bruno så trött så vi gick in med han, jag ville även åka efter en gång.. så ja gick in med Bruno sen fick Jocke ta hand om han, menas jag gick ut till Åsa och Candy och satte mig bakom pulkan(tefatet) det var sjukt roligt men jävlars vad kallt det var om ansiktet och benen ;o
fick typ halva åkern på mig kändes det som, min haka var helt bortdommnad efter "åkturen" haha ;o sen gjorde Åsa och Jocke iordning hästarna menas jag sprang in till deras kök och värmde mig med Carro ;) ( hon hade gått in före för hon frös så) sen satt vi där och pratade lite, sen kom Jocke in och sisst men inte minst så kom Åsa också in.
Sen så kollade jag och Carro igenom massa gamla kläder som Åsa skulle slänga.. så vi kollade igenom dom och hittade ett par skor, 2 vinter jackor och 1 vind/vatten jacka (a) Carro hittade typ 2 par skor, en jacka om jag minns rätt och sen ett par vita ridbyxor också, Tackk så mycket igen ;) haha♥
Sen spelade jag och Carro in värdens fulaste video HAHA, skit den kanske kommer upp här någon dag vi får se ;)


Foto: lånad från google.se

// Sanna
Postat av: tess

sv, 8 styckna :P



kramt

2010-11-28 @ 14:55:26
URL: http://fillanotess.blogg.se/
Postat av: tess

sv, 8 styckna :P



kramt

2010-11-28 @ 14:55:34
URL: http://fillanotess.blogg.se/
Postat av: Frida

Ååå det är ju så grymt mysigt att tolka! När vi var mindre åkte vi alltid pulka efter våra hästar och när jag gick på gymnasiet (med hästinriktning) var vi ute och åkte släde efter nordsvensken, vilken känsla det är :)

Dock är mina nuvarande hästar för stirriga för det :/

2010-11-29 @ 10:34:16
URL: http://fritzzjavel.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: