Min långa dag.

Asslatjejerna / 18 Augusti, 2011 - 18:27 /

Tjena!

I förmiddags tog jag med mig syrran upp till stallet. Tyckte det var på tiden att hon följde med, och det passade bra när jag ändå var där ensam. Vi började med att hämta hästarna från betet, som vanligt och sedan red jag Norsella medan Clara stannade på gården och kelade med Steve. Jag red lite på en äng och försökte få henne att hålla en jämn takt i trav och galopp samt att inte tänka bakåt i skritten så fort jag samlar ihop henne. Inget av detta kändes av idag utan hon var väldigt samlad. Lite stretig stundtals i traven (I början) men när det släppte var hon väldigt mjuk när jag skulle ställa om henne och så. Dock blev hon trött i galoppen och orkade inte samla sig längre stunder men jag tror allt hon kan ha lite träningsverk, och för att hon faktiskt brukar ligga på väldigt i galoppen, och det fick hon inte göra idag.

När jag var klar med henne, jag red faktiskt bara i en halvtimma, så gjorde vi iordning Bonnie och red ut två på henne. Vi red och plaskade lite i vattnet och sedan tillbaka. Bonnie skötte sig super. Sedan kom eftermiddagsvärmen, och det kändes verkligen som om sommaren var tillbaka. Men mödosamt gick vi och lämnade hästar på betet och tog tillbaka en Candy till stallet för skoning.


Postat av: Rebecka

SV;



Vi hämtar honom först på lördag och sedan har vi honom till slutet på maj. ;)

2011-08-18 @ 21:32:17
URL: http://hasttjejerna.blogspot.com
Postat av: beccis

hoppas du har haft en riktigt fin dag :) godnatt och kram på dej ♥

2011-08-18 @ 22:07:03
URL: http://rebeccaharkonen.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: