Anledningen - Borrelia.

Asslatjejerna / 14 December, 2011 - 22:00 /

Anledningen till att Lövvi varit halt och visat andra "symptom" sedan i början av året visar sig nu vara borrelia. Borrelia är en fästingsjukdom, vilket betyder att hon har fått en fästing på sig som bär på denna sjukdom. (Men borrelia kan inte smitta andra hästar så länge man inte överför den sjukes blod till den andra vill säga)

Det är väldigt vanligt att upptäcka borrelian långt efter den blivit smittad. Ofta är det också ganska svårt så vitt jag vet. Borrelia kan självläka men det tar lång tid. Därför finns antibiotika för att påskynda läkningen. Lövvi fick det direkt men jag vet dock inte hur länge hon har fått det. Jag har längtat efter att säga detta... OM NÅGRA DAGAR ÄR MIN PONNY FRISK! ♥
Dags att köra igång igen gumman, det kommer du gilla va?
Postat av: Nathalie

Hej :)

Fin blogg du har!

2011-12-15 @ 06:57:38
URL: http://superponyriders.blogg.se/
Postat av: karin

Borelia är inte kul, hade en häst för ett par år sen som var dålig jätte länge med hälta som flyttade sig hela tiden. Hoppas det går bra med din ponny:)

2011-12-15 @ 08:21:32
Postat av: Erika

Skönt att ha upptäckt vad felet är, o kunna behandla mot de direkt.

2011-12-15 @ 09:58:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: