Woho!

Asslatjejerna / 10 December, 2011 - 18:04 /

Mmm vad nöjd jag är. Mindre glad är jag över träningsvärken som troligen kommer imorgon.

Åkte upp till stallet vid middagstid och red ut på Tilly. Vart meningen att vi skulle rida en runda men det är inte alls kul att rida på isväg med oskodd ponny. Så vi red en sväng på gärdet. Pigg och glad. Snäll men lite stum i munnen. Tränar "just nu" på kontrollerade galoppfattningar. Att hon bara kan rulla över i galopp utan att rusa de första stegen.

Sedan red jag Daysy. Hårt pass blev det för både mig och henne i form av galoppträning på en lååång runda. Hon var verkligen urmysig. Koncentrerad i början men lite hit och dit emellan åt. Höll även på mycket i traven vilket mina ben höll på att dö av haha.Det är så mycket häst att rida för mig. Där var hon inte som hon brukade. Hon har liksom inte accepterat bettet utan slår och stretar med huvudet ständigt. Så var hon inte idag utan blev väldigt mjuk och lösgjord i slutet och gjorde jättefina övergångar samt lyssnade bra på mig. Slutade med en what a feeling...



Postat av: Amanda Rieem

söta hästar!

2011-12-10 @ 18:46:16
URL: http://werun.nyheter24.se/rieem
Postat av: Elisia

Hej kolla in min blogg! Skulle va kul! ;)

2011-12-10 @ 20:19:41
URL: http://elisiasweet.blogg.se/
Postat av: m

den bruna hästen var jättefin!

2011-12-10 @ 20:27:12
URL: http://miinabrun.blogg.se/
Postat av: Maja

Kul:) allt bra?

2011-12-10 @ 20:52:09
Postat av: Anonym

2011-12-10 @ 22:57:13


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: