Snart ska vi städa!

Asslatjejerna / 01 Januari, 2011 - 17:28 /

Tjenatjena!

Gud vad det blåser idag?! Haha, jag var dessutom livrädd när mamma körde mig till stallet. Är ju helt glashalt ute.. Så när vi red iväg på Lövvi och Candy, jag och Sanna, så ville vi rida i skogen så mycket som möjligt. Men för att komma till en skog så måste man ju rida några minuter på asfalt/grus. Så vi red åt höger och då kom en bild bakom oss. Vi hörde den inte komma tack vare blåsten försän han gasa till. Vi tänkte här går det ju inte möta någon, så som han slirar. Så vi skulle gå ner i diket. Men snötäcket var ganska hårt så Lövvi blev jätteorolig, och när han i bilen gasade till ännu en gång för att komma förbi oss, flög Lövvi fram. Först tänkte hon gå rakt upp på vägen men där åkte ju bilen. Så i 3 skutt var hon förbi Candy och sedan bestämde hon sig med en tvärnit att stanna, så jag satt där hjälplös på halvlånga tyglar och for i en kullerbytta över henne. Tur att det var i diket så jag inte landade på vägen iallafall. Man ska se det positiva i allt ;)
Dessutom slog jag i lårbenet i något, så vi fick traska tillbaka till gården och hoppa upp igen. Då skyndade vi oss till Lilla rundan istället och red där i skogen lite. Och då skötte sig båda, och var jättepigga!

Som rubriken lyder så ska vi städa upp lite efter oss, här i huset iallafall. I stallet är det nog iordning.

/Carolina & Sanna


Kan inte ladda upp nya bilder idag, så vi får sätta upp Carola här. Undra hur långt hon har kommit med sin fölis? :')



Postat av: cccilla

Svar: från "lillkusinen" fick jag 150 kr och från farmor o farfar var det 500 och ett står det inte på! ^^

2011-01-01 @ 17:40:54
URL: http://cccilla.blogg.se/
Postat av: ulrika

SV: Vet inte vilken du menar men både hästarna på bilderna är mina :)



Fin blogg!

2011-01-01 @ 19:56:18
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: