Ett pass på Banjo.

Asslatjejerna / 28 Maj, 2011 - 18:15 /

God eftermiddag!
Idag blåste det som tusan på Kinnevallen så jag drog till stallet lite tidigare än väntat. Först av allt tog jag in en enormt lerig Banjo, och det tog en evighet att få han någolunda ren. Iallafall så skrittade vi till beteshagen och red där. I början var han nog lite pirrig, för man kände verkligen hur alla nerverna var på helspänn. Det var ju massvis med hinder omkring honom förstår ni, hehe. Men efter ett tag, när jag rättade till min sits ordentligt, då jag har en tendens att falla för mycket framåt med axlarna, då lossande allt. Jag red på åttvolten och la till lite andra rörelser lite varstans. Fokuset var på den lite lägre formen och behålla lugnet och takten i övergångar. Är supernöjd med Banjo. Han jobbade på riktigt bra idag!


Och eftersom jag och Sanna råkade skriva dubbla inlägg, så får hennes kommentar också komma upp! :D

"Menas Carro red Banjo en sväng i hagen så stog jag kvar på marken och skrek lite på henne hehe. Banjo gick så sjukt fint. Carro var riktigt nöjd med han efteråt. Och det ska hon verkligen vara också så himla fint som han gick. Carro fick till den där riktigt låga, avslappnade och runda formen. Kan bara säga en sak om detta ridpass, Banjo gick helt underbart fint! Helt kär i den hästen! ♥"


Postat av: Emma

Sv; Njä inte riktigt halt men han har gått lite konstigt med bakbenen, förmodligen en sträckning, så då är han nog bra om några dagar igen :)

2011-05-28 @ 19:14:22
URL: http://equipaget.blogg.se/
Postat av: Emma

sv; Jepp :) Är det din häst?

2011-05-28 @ 19:34:58
URL: http://equipaget.blogg.se/
Postat av: Tuva

Vad kul!



Vem är Banjo egentligen?

2011-05-28 @ 21:26:35
URL: http://tuvat.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: