För och nackdelar med täcken på klippta hästar.

Asslatjejerna / 03 November, 2011 - 10:30 /

Försök att sätta er in i varandras situationer. Ni som har klippt häst och ni som inte har. Alla tycker ju inte samma och dessa olika förslag brukar vara vanliga argument. Bygg gärna på med egna genom kommentarer.


För täcke:
Håller hästen ren i hagarna.
Hästen jobbar oftast på bättre och gladare med klippt päls.
Mindre svett
Snyggare vid tävling

Emot täcke:
Dyrt, onödiga pengar.
Förstör hästens naturliga pälssättning.
Kan vara farligt i hagar med mycket träd.
Själv föredrar jag klippta hästar vid hårdare träning och tävling, men är inte sådant aktuellt så ofta spelar det ingen roll om hästen är lurvboll :)
Förra vintern.
Postat av: Linn

SV: Jag är redan med! :D

2011-11-03 @ 13:07:24
URL: http://kellyochlinn.blogg.se/
Postat av: Patricia

När avslutas eran bloggtävling? :)

2011-11-03 @ 14:00:09
URL: http://ponyblog.blogg.se/
Postat av: XTIO DIN UNDERHÅLLNINGS BLOGG.

Hejsan jag har en fråga som jag inte vill göra ett inlägg på så jag frågar så här istället och jag skulle var mycket tacksam för ett svar av dig, om du inte vill svara så är det helt upp till dig. Men det skulle stödja mig i att få veta vad du tycker! :)



Jag har lite planer på att gör en BLOGG TIDNING, typ som en "café" tidning fast den handlar om bloggar och annat roligt om min blogg. (min blogg är ju trotts allt en underhållnings blogg).



Det som kommer finnas med i min tidning är Månadens bloggare och bligg tips och intervjuer med andra bloggare som vinner sin intervju genom en tävling.



Alltså detta magasin kommer att kunna köpas på pressbyrån, ica och andra små kiosker. Är detta något som skulle intressera dig som bloggare att läsa? det kommer att vara massa annat i tidningen också. :)



Så just nu gör jag en liten förundersökning om det är något intressant för bloggare, ska även gå ut med en blanket på stan och kolla med folk. :)



Skulle vara mycket tacksam för svar. :)

2011-11-03 @ 15:52:01
URL: http://xtio.nu
Postat av: Erika

Är inte i mot täcke på något sätt. :)

Man bör ju ha ett väl passande täcke, så hästen kan röra sig bra i de.



Dock stramar de ju lite då o då.

När dom springer, rullar sig.

Men jag brukar försöka ha täcken som är rätt stora i bogen, men ändå så inte snö/regn osv kan komma in.



Skönt att inte låta hästen sätta dunder päls heller.

Så man slipper ha den klippt. :)

2011-11-03 @ 21:03:04
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tycker att om man tränar och tävlar mycket på vintern så bör man klippa hästarna och ha täcke då såklart.

Men jag tycker att många klipper hästar i onödan, t.ex. vissa som bara skruttar runt på sina hästar på vintern, som inte ens bli svettiga, då tycker jag att man ska låta bli.



Själv så brukar jag inte rida så hårt på vintern, så min får stå utan täcke så länge det inte blir för kallt eller snöigt, och även om hon har rätt så kort päls naturligt så får hon mer vinterpäls för varje år eftersom vi försöker täcka henne mindre.



Så ja, om man rider mycket, är det bra att ha täcke och klippa, annars tycker jag man ska låta bli så gott det går. :)



Haha låång kommentar ;)

2011-11-05 @ 00:38:12
URL: http://angelicakarlsson.myshowroom.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: