Ponny presentation nr 2

Asslatjejerna / 25 November, 2011 - 11:42 /

Som jag lovat innan så skulle jag göra lite bakåtblickar och presentationer av alla de olika ponnyer som jag ridit och tävlat under mina år här på Stallassla.

Jag gör det utan inbördes ordning och den här gången blir det C ponnyn Brian som jag tänkte berätta om.

 

Brian var en ponny som hamnade här för att gå som ridskoleponny hos en tjej som hade en liten verksamhet, han visade sig snart inte alls passa som det då han när som helst kunde bestämma sig för att slänga av sin ryttare och gå hem.
Det var en kompis till Åsa ,Stephanie uppe i sundsvall som ägde Brian och ville gärna att han skulle få en liten andra chans på ålderns höst innan han blev pensionär. Han var en gammal man på hela 22 år vid den tiden men det var ingenting man märkte av.

 

Jag började rida Brian i September 2007 och trots hans många egenheter så älskade jag verkligen Brian.

Han var en riktig läromästare och han hjälpte mig verkligen framåt.

En Brian skulle alla få möjligheten att ha för han gav verkligen såå mycket, jag var ju ganska liten och han var maxad C men när jag väl fått snits på hur han hoppade och hur ska skulle rida honom fanns inga hinder :)

I Augusti 2008 åkte brian tillbaka hem till Sundsvall och vår tid tillsammans var över, jag kan känna mig lite ledsen över det nu, men då var det naturligt och han fick bli pensionär när han var på topp….

 

Man jag glömmer honom aldrig mitt lilla ”lakristroll”


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: