Detta inledde min tid på stall Assla.

Asslatjejerna / 27 Oktober, 2011 - 11:30 /

Satte mig häromveckan ner och kikade igenom vad jag och Åsa hade skrivit när vi mailade angående medryttare. Detta är snart 1 ½ år sedan. Det kändes ju lite halvt oseriöst från min sida, men jag var så jäkla glad att jag uppenbarligen var tvungen att uttrycka det genom en smilys i varenda mening.
Jag skäms faktiskt inte... Det här var jag, och jag vet bara saker jag inte skulle skrivit om det vart nu ;)
Ha i åtanke, jag bjuder för er skull nu!

From: [email protected]
To: ************
Subject: MEDRYTTARE :)
Date: Sat, 19 Jun 2010 16:04:35 +0200

Hejhej. Jag hittade din annons ang, medryttare på ditt sto :). La märke till att du bor väldigt nära, för jag bor i Brännebrona =). Hittade aldrig något datum så om hästen finns kvar och du fortfarande söker en mejla då för lite mer info om mig :) 

//carolina willig. Brännebrona

From: ********
To: [email protected]
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Mon, 28 Jun 2010 22:20:31 +0200

Hej Carolina,

jag vet inte exakt vilken annons du svarade på, men vi har alltid mellan 10-15 hästar så hör gärna av dig om du är intresserad av att hjälpa till och rida/ träna/ tävla. Vi har just fått barn och har därför lite ont om tid att hålla igång dem för tillfället. 

MVH
Åsa
070*********

From: [email protected]
To: **********
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Tue, 29 Jun 2010 10:54:48 +0200

hej.
Oj haha jag tyckte jag såg ditt namn på flera av annonserna men jag reagerade nog inte på att det var samma ställe och så ;). 
Jag har ridit i 9 år i Götene, på ridskolan i Bölaholm. Tävlat några få tävlingar, och vart medryttare på hästar förrut :). Jag har ridit olika typer av ponnysar men har nu dom senaste veckorna fasnat för en sp ;). Jag bor som sagt i Brännebrona, 80 m från att man svänger in till er, så jag har cykelavstånd. 
Har ni bara hästar eller har ni ponnysar också ? 
Hur är dom ? :)

Mejla gärna tillbaka om jag fortfarande låter intressant :) 
/carro

From: **********
To: [email protected]
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Tue, 29 Jun 2010 21:27:24 +0200

Vi har både hästar och ponnys.

Läs gärna lite om oss på www.stallassla.blogg.se och hör av dig sedan om du är intresserad så kan vi ju kanske träffas och prata lite.

MVH
Åsa

From: [email protected]
To: ***********
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Wed, 30 Jun 2010 11:53:29 +0200

hej igen! :) 
Jag tittade lite på eran blogg/hemsida. Första intrycket var enormt mycket hästar haha :). Sen såg jag att ni körde väldigt mycket, men ni kanske har ridhästar/ponnys också ? :). Jag har inte så mycket intresse för körning utan mer hoppning, dressyr och uteritter ;), och sånt :).
Så jag är ganska intresserad. Ni låter väldigt stort haha, om man kan säga så, och ni hade u väldigt många hästar så det blir ju mycket och välja på hihi ;). Och sen är ju avståndet väldigt bra :) 
Men sen så fyller jag 14 år i Augusti, så du kanske letar efter äldre?

From: *******
To: [email protected]
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Wed, 30 Jun 2010 14:00:27 +0200

Hej igen,

fungerar allt så spelar ju ålder ingen roll. Jag är diplomerad ridinstruktör och är egentligen inte kusk utan ryttare och har tävlat i både hoppning, dressyr och fälttävlan. Men sen lillan kom i februari samt under tiden jag var gravid hade jag ont och var sjukskriven, och då kunde jag inte rida. Nu har jag ridförbud från läkarna i ett år. Så det var då jag började att köra! Vi var ju tvungna att hitta ett sätt att hålla igång hästarna på. 

Just nu har vi inte extremt mkt hästar som ska ridas eftersom vi har svårt att hinna med, men om det är så att du vill rida mkt och det fungerar bra så ordnar vi ju givetvis fler som ska ridas. Jag jobar med hästar på heltid här hemma och min sambo är hovslagare, men nu är jag ju förstås mammaledig så gott jag kan.

Jag har en annan liten "beridare" som hjälper mig med ponnyerna som heter Felicia och är 13 år. Hon tränar och tävlar också emellanåt. Det fungerar väldigt bra. Så det skulle ju vara kul för henne att få lite sällskap så ni slipper rida själva hela tiden. Och som du sa är det perfekt när det är cykelavstånd för dig!

Just nu har vi knappt något stall, för tanken är att vi ska bygga nytt så vi rev helt enkelt ut allt i ladugården. Men det ska vi försöka sätta fart med snart.

/Åsa

From: [email protected]
To: *********
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Wed, 30 Jun 2010 14:06:46 +0200


Det låter jättebra. Och ja nu är det ju sommarlov så det går ju rida hur mycket som helst ;). Nu när man har tiden över och allt :). Jag har tävlat lite smått på ridskolan men tycker det är jättekul, så det är en gej jag skulle vilja utveckla också. =) 
Det låter perfekt hihi.
Hu har ni då? Har ni ridbana eller något annat?:)
Kommer det kosta och rida hos er?
tack  //carro

From: *******
To: [email protected]
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Wed, 30 Jun 2010 14:12:50 +0200

Vi har en liten ridbana, men tränar helst hästarna i skogen. Fast då måste man givetvis ha lärt känna den först.

Om det är så att man fastnar för en speciell häst och absolut vill att den ska vara kvar (vi jobbar ju med försäljning) så får du betala och ta lite mer ansvar om den för att ha den på halvfoder. Men då måste också en träningsplan som följs upprättas. Annars kostar det inget att rida här.

Däremot så får du ju betala om du är med på någon av mina träningar eller vill åka och tävla etc med startavgifter osv. Dessutom behöver du ju ha föräldrar som kan köra dig och hästen då. Sedan så är villkoren att man kan hjälpa till med stall, hästar och hundar lite här om vi åker bort någon dag tex. Det är mycket värt för oss. När vi är på tävling vissa helger behöver ju fortfarande hästarna här hemma lunch osv.

//Åsa

From: [email protected]
To: ********
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Wed, 30 Jun 2010 14:17:09 +0200

okej. Då vet vi om priserna. Det tycker jag verkar jämt det där med startavgifterna och annat :). Vi har dock letat efter en häst på halvofoder, då vi inte har råd med egen, men så såg vi detta stället ;). Jag ställer mer än gärna upp och hjälper till med fodring och sånt när ni är borta. 

Om vi bestämmer så kanske jag får komma och titta någon dag. Så kan vi prata lite :)

//Carolina Willig

From: ********
To: [email protected]
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Wed, 30 Jun 2010 19:19:27 +0200

Ja det vore ju kanon att ses lite så kan jag visa de hästar vi har hemma nu osv. Vi har fullt upp med tredagars tävling hela helgen, men i nästa vecka någon gång kanske?

//Åsa

From: [email protected]
To: *********
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Thu, 1 Jul 2010 10:41:01 +0200

okej, på lördag åker vi till skåne och kommer vara borta en hel vecka. Men efter det kan ju jag skicka ett mejl eller sms, så vi kan träffas efter det :) 

//carolina.

From: *******
To: [email protected]
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Thu, 1 Jul 2010 10:43:40 +0200

Det låter bra! Hör av dig så kan vi ses.

MVH
Åsa
070*******

From: [email protected]
To: ********
Subject: RE: MEDRYTTARE :)
Date: Fri, 9 Jul 2010 11:41:40 +0200

Så nu är jag hemma från skåne. Jag kanske ska ta och komma någon dag då :D




Haha jag vet vad ni täcker.... Hade det inte bara vart enklare att ringa?
Postat av: Caroline

Alla vågar inte ringa till en "främande" person när man är 14år. Tycker meddelandet var gulligt och låter som Åsa är väldigt snäll person.

Kul att du delar med dig av dina personliga meddelanden hihi. =)



Får skylla på att jag är för nyfiken så kunde inte låta bli att läsa hihi.

2011-10-27 @ 13:30:36
URL: http://ridemyohrse.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det var roligt att läsa, men jag tycker du och hon skrev bra saker, inget dumt i det =)

2011-10-27 @ 14:32:46
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Sanna: Haha, tack, men lite överdrivet tyckte jag :D

2011-10-27 @ 19:25:09
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: