Min första dressyrtävling

Asslatjejerna / 26 Oktober, 2011 - 12:55 /



Jag har ju inte tävlat så mycket dressyr eftersom de flesta ponnyer jag ridit genom åren varit mest hoppinriktade.

Men jag har gjort några starter iaf och min allra första gjorde jag på Lilla pigga kildavin Queenie som jag red och tävlade i både hopp och dressyr under 2009.

Queenie hade lite speciella trix för sig, hon kunde nämligen bocka precis när som helst och var man inte med så flög man av så det small om det he he men det har ju gjort mig ganska sadelfast.

Min dressyr debut gjorde jag i Jönköping och innan jag fått startsignal så skulle jag passa på att rida runt dressyrstaketet så att hon skulle få ta sig en titt. I ena hörnet mot läktaren dök det plötsligt upp en tant och skrämde halvt slagen på Queenie som  gjorde en riktig ”mulle” vändning och jag satt på marken.  Queenie rusade runt i ridhuset som besatt och hoppade över staketet flera gånger innan vi lyckades fånga in henne och jag kunde få startsignal och rida programmet.  Jag fick inga höga poäng direkt runt 55% med då var det en riktigt laddad vit liten ponny jag satt på :)  Ni kan ju se själva, hi hi över tygeln går hon och studsar som en liten spännd boll :P





Queenie bus:)

Postat av: Mathilda

Ser ut som Emil:D Vila i frid Emil

2011-10-26 @ 17:33:59
URL: http://mathildamakipihasliv.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: