Presentation och bildbomb

Asslatjejerna / 23 September, 2011 - 12:02 /

Eftersom vår blogg har vuxit en hel del under den senaste tiden så har det tillkommit en del nya läsare  När nu dessutom  Sanna har slutat blogga och jag Felicia  istället tagit över har det kommit en del önskemål om en ny presentation om oss och vilka hästar vi rider.

Jag tänkte att jag börjar presentera mig och så får Carolina presentera sig själv;)


Jag heter alltså Felicia och är 14 år, jag började min karriär på en Shettis som hette Napoleon, honom gjorde jag även min första lokala debut på när jag var 8 år.

När jag var 9 år kom min mamma i kontakt med Stallassla som då behövde en ponnyryttare och sedan dess har jag varit här och ridit och tävlat Stallasslas ponnier. För en månad sen fick jag hem min första ”egna ” ponny Grynet  som jag ska ha på foder till att börja med, men han hade oturen att bli skadad i hagen redan efter 3 dagar så han är inte ridbar på ett bra tag

Vilka ponnyer har jag då tävlat?

Första ponnyn jag red och tävlade hette Zophia och var ett Welshponny sto, hon var c ponny och lite stor för mig men jag var ute på en hel del CL-hoppningar (har tyvärr ingen bild på henne men hon var skimmel)



Efter henne kom Elof  en B ponny som var ganska pigg och lite svårstyrd men han älskade att hoppa.



Samtidigt som Elof red jag även Shellie, en jätte fin och duktig men känslig C ponny som jag för första gången fick prova på att hoppa på lite högre höjder med , men hon var för stor och stark för mig då, så hon såldes ganska snabbt.


…Då fick jag istället min första ”foderponny” som jag hade ett år, han hette Brian en c ponny och kom från Danmark, med Brian tävlade jag för första gången i lag och fick flera placeringar, laget kom det året på en 3 e plats så det var riktigt kul. Med Brian lärde jag mig massor och hoppade på en träning 125 cm.




När Brian åkt hem till norrland igen fick jag istället  två B ponnyer att rida till och tävla Kildavin Queenie  (korsning) och Cola RD 136 (dartmoor) Med dessa tävlade jag lag både hoppning och dressyr.



Under de år jag varit på Stall Assla har jag också hjälpt till att rida in ungponnyer och Nexis Vilandra, eftersom hon bara var 2 år när jag kom hit, har jag gjort de mesta av jobbet med, och efter B ponnyerna var det dags för henne att debutera på tävlingsbanan i ungponnyklasser, vilket gick riktigt bra, hon är en helt fantastisk Welshponny som är lagom pigg och framåt, hon finns kvar i Stall Asslas ägo men har nu sitt andra föl vid sin sida.




Jag har även tävlat Lilla MY upp till LB, dock innan hon var i Stalla Assas ägo.



Jag har även tävlat en annan familjs ungponny för försäljning hon heter Tiara.



Just nu står jag alltså med en skadad ponny, så jag har tagit på mig Asslas VillGott som inridningsprojekt. VillGott är Nexis Vilandras första föl som jag har varit med och sett från bara några timmar gammal. Så det gör det extra kul.


Detta var min Ponny bakgrund, har ni fler frågor till mig får ni gärna ställa dem så svarar jag så klart.

 

 Nedan följer bilder på ponnierna. Hittade ingen bild på Cola så det fick bli en film :P









Postat av: Emilia

Elof är bäst!!!

2011-09-23 @ 23:20:18
Postat av: Emilia

Queenie är också bäst:)

2011-09-23 @ 23:21:35


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: