Hemma!

Asslatjejerna / 19 Augusti, 2012 - 21:51 /

Det blev en lååång helg med inte mindre än 3 starter i reg LB, Helt ärligt Lövvi är helt fantastisk så cool och bara levererar. visserligen inga kval rundor till Ung ponny SM, men vad gör det när man känner att varje runda flyter på bättre och bättre.
 
Första klassen i lördags, blev det 13 fel hon kom fel på ett räcke och stannade, sen stannade hon på första i kombin 12 fel och ett tidsfel. helt ok runda.
 
Andra klassen ett pet på tvåan och sopp på första i kombin 8 fel, kändes annars jätte bra och stabilt. Höjden sitter.
 
Söndagsklassen, började as bra ända tills sista där hon kom fel och fick med sig bomarna mellan frambenen och dök, jag mer eller mindra kastade mig av henne för att hon skulle komma upp snabbt och såklart var vi innan för mål så UTE i protokollet.
 
Massor av tittiga hinder var det också men hon hoppar allt! Problemen kommer vid kombinationerna där vi inte riktigt kommer överens.
 
Min plan nu är att backa lite, Vi slutar jaga SM kvalrundor.  Låta henne vila lite, hon ska smälta allt hon gjort nu på kort tid. Sen ska vi börja träna i höst, mycke serier så att vi kan förstå varandra i kombinationerna;)
 
Under tiden ska jag förmodligen starta några storhästklasser på Hyenan, så jäkla kul.
Lille Villgott ska väl också få komma ut på tävlingsbanorna...
 
När vi kom hem så hann jag rida Hyenan och Villgott som nu har kommit hem:)
 
Känns som om ridningen flyter på nu, älskar verkligen Lövvi både som personlighet och ridmässigt, hon passar mig som handsken. Hyenan är också en toppen individ fast på ett helt annat sätt. Hoppas denna bra känsla håller i sig nu när skolan börjar.
 
Träffade också den tjej som ägde Lövvi förut, supertrevlig...
 
 
Postat av: Anonym

sv: koej vad bra! :D

2012-08-19 @ 22:04:04
URL: http://liindstrand.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: