Känslan på storhäst

Asslatjejerna / 24 Augusti, 2012 - 08:00 /

Den är helt annan än att sitta på ponny. Krävs samma ridning men ändå inte. Mer styrka. Tyngre att rida ihop en häst på 1.70 än en ponny på 1.30. Svårare att rida på samma sätt och svårare att inse och känna vad man behöver göra. Det är såå svårt att förklara vad det är som gör det så mycket annorlunda. Vad är det egentligen?
 
Som tidigare ponnyryttare var jag och Dunört inte det mest sammansvetsade ekipaget i början. Jag red inte i balans och allt kändes haffsigt. Jag höll mig gärna på banan för att undvika konflikter utomhus som jag visste att jag inte hade vana att reda ut. Mesigt, kanske. Men jag kände mig helt enkelt för liten på henne. På min ridskoletid red jag nämligen aldrig stor häst. (Någon gång red jag s.k. Nougat som är strax över 1.50?) 
 
Men efter flera ridpass ihop blev det ju med tiden mycket enklare. Det var tur att jag fick rida in mig på Dunört som är så go och trygg. Det var annat än när jag hoppade upp på en glad Hyenan som hade vilat på bete i flera veckor. Blev wow-feeling i BARA trav haha.
Jag kände lite samma med Embla i början, i och med att hon är lite mellan häst och ponny. Att det var skillnad alltså. Henne red jag dock in mig på mycket snabbare.
 
Numera har jag bara fått positiva erfarenheter av att gå upp på stor häst. Och det är ju inte så att jag har lämnat ponnytiden bakom mig direkt. Den kommer nog tillbaka så småningom ska ni se ;)
 
 
Postat av: jennifer

Hej, har frågestund på min blogg nu, så gå in och fråga hur mycket du vill!

dirr länk : http://jenniferalmstroms.blogg.se/2012/august/fraga-pa-nu.html#comment

Gör mig glad :D tack <3

2012-08-24 @ 09:47:57
URL: http://jenniferalmstroms.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: