Så här har det vart

Asslatjejerna / 10 Augusti, 2012 - 10:18 /

I tisdags var vi uppe i stallet allihopa och vi började med att rida ut på Embla och Hyenan. Det regnade som satan, men motionerade fick dom bli ändå. Efter det så tog vi in Come on (Ettan) i ladan och skulle hänga lite på henne och möjligtvis hoppa upp. Barbacka fick det bli också eftersom vi inte hade provat ut en sadel.Hon var väldigt spänd där inne men i slutet skrittade jag runt på henne. 
 
Igår fyllde jag ju 16, men jag gjorde inget speciellt. På eftermiddagen åkte jag upp till stallet och red ut en sväng med Felicia. Embla och Lövvi var det som fick gå. Vi red mot sandbergen och galopperade av dom lite innan vi red hem igen. Där hade dom bakat en jättegod tårta som vi satt och fikade på. Fick ett par ridsockar också, gula, precis som mitt schabrak!
 
Efter fikat red vi Ettan och Flemmah en sväng. Vi provade ut en sadel till Ettan och sedan blev det andra gången jag satt upp på henne. Hon var lite spänd i början, men sedan blev hon såpass lugn att vi tog ut henne i skogen, och då var hon som vilken häst som helst. Riktigt härlig trav måste jag tillägga. Galoppen har vi inte provat på ännu :)
Avslutade stallet med att hoppa lite på Dunört. Hon hade ju inte hoppat på hur länge som helst, men det märktes ju såklart inte. Första gången jag hoppade storhäst också, så bättre häst kunde jag inte sitta på...
 
Felicia hängde med mig hem på kvällen, men det kanske ni kunde listat ut i och med att bloggen dog ;)
 
"Lilla jag" i Dunörts galopp haha.


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: