Träningen

Asslatjejerna / 23 Augusti, 2012 - 10:07 /

Träningen igår…enligt mig på Hyenan

Vi hade otrolig tur med vädret, det höll upp hela tiden medan vi red, de i gruppen efter hade inte riktigt samma turL

Vi hamnade i en blandad grupp med både hästar och ponnyer vilket jag kan tycka är lite tråkigt då det måste ändras avstånd och annat på kombinationerna. Det blir lite långa väntetider tyvärr.

Annars var det en riktigt givande lektion, hade önskat att hoppa lite högre hinder eftersom sprången på högre höjder blir annorlunda ochjag vill ha lite fler av den sorten i kroppen.

Men på det hela taget så fick jag bra tips på hur jag ska rida honom så att han inte blir riktigt så tjafsig.  Jag ska helt enkelt  inte tjafsa med honom så tjafsar inte han med mig.

Lugn stadig hand och lätt sits mellan hinder. Ha ha Åsa har ju egentligen redan gett mig de tipsen med det är alltid bra att få höra fler gånger och av olika tränare.

Nu taggar vi tävling i Tibro den 8 e september!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: