Ullared och sen ridning

Asslatjejerna / 16 Augusti, 2012 - 14:55 /

Igår åkte jag ju som sagt till Ullared med pappa och Cajsa. Felicia hann inte hänga med nu så tätt in på skolan. Jag köpte iallafall lite kläder, ridbyxor (som dock inte passade) och en outfit för hoppningen. Denna i någon mintgrön nyans. Jag tog den för att det var det enda setet som fanns, haha.
 
 
När jag kommit hem åkte jag direkt upp till stallet för att börja en ridtur på Embla tillsammans med Felicia och Hyenan. Vi red till ett vattentag för rena ben och red sedan vidare en runda.
 
Sedan var det Dunörts tur att äntligen få komma ut. Det var ju ett tag sedan eftersom hon jobbats på banan ganska mycket. Jag jobbade henne först lite skritt och trav på en stor grön åker, för att hon skulle få ur sig lite energi. Första galoppen var också fin och kändes stabil. Dock var hon väldigt laddad när det var dags för fler galopper, så jag lät henne helt enkelt rulla på, tvärs över heela åkern. Dunört blev såhääär glad, haha, pinnade på med spetsade öron. 
 
När jag kände att hon fått nog för idag red jag tillbaka med en frustande häst i finfint väder. Det var skymning och solen låg på så fint.
Postat av: Emma

Åh, vad mysigt! :D

2012-08-17 @ 10:04:10
URL: http://amator.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: