Dressyr på Flemmah

Asslatjejerna / 29 December, 2012 - 21:35 /

Usch, jag har varit krasslig hela dagen men idag på sen eftermiddag åkte jag upp och tog stallet. Jag red även Flemmah på fältet och underlaget var faktiskt väldigt bra. Jag värmde först upp länge i skritt. Jag jobbade på ställningen och gjorde övergångar. Hon var väldigt mjuk, stadig och lydig för hjälperna. I trav sedan jobbade jag på en stor volt och de var nog bland hennes första gånger utanför staket. I början var det lite svajigt och Flemmah var nog lite som ett frågetecken, men sakta men säkert började hon fatta vinken och gick på ett fint runt spår. Galoppen tog vi sedan på rakt spår några gånger. Sista sträckan fattade hon galopp hur bra som helst med formen i behåll så jag valde att avsluta och skritta av henne. Det gjorde jag med utsläppta stigbyglar (Fick bara en blick typ) och gjorde kringelikrokar på lång tygel för att kolla av så att hon kunde gå ifrån stallet och emot utan problem. Hon brydde sig inte om det utan gick lydigt dit mina tygeltag ledde. Nöjd :)
 
Postat av: Matilda

Grymt fin blogg tjejer! Kram

2012-12-29 @ 23:48:28
URL: http://matildalundberg.devote.se
Postat av: amanda

Åh det är så kul att läsa om Brownies "barn" :D

2012-12-30 @ 20:59:09
URL: http://amandahed.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: