Svar till frågestund -Felicia.

Asslatjejerna / 28 December, 2012 - 19:35 /

 
Här kommer svaren till våran frågostund, jag svarar i detta inlägget så svarar Carolina i ett eget :)
 
vad har ni för mål med era hästar?
Mitt mål med Lövvi är att komma lite högre i klasserna, samtidigt som jag vill ha kul. 2013 blir Lövvi sex år och vi får tävla inom avd. A vilket kommer bli toppen kul!
 
Har du egen häst?
Nej, jag har en foderponny.

Vad satsar du på i ridningen?
Jag satsar ganska högt, satsar helt klart på SM.

Hur gammal är du?
15, 16 i Februari.

Hur gammal var du när du för första gången satt på en häst?
Tror jag va tre eller något? haha minns inte riktigt..

Vad använder du för smink?
Jag använder inte så mycket smink, håller mig till Foundation (Loréal) och Mascara (Loréal)
 
mål med eran blogg?
Målet med bloggen är väl att komma till Horsespot? ;)

hur många läsare har ni?
Väldigt olika från dag till dag, men allt mellan 60-200 per dag.

vad använder ni för smink till vardags?
Somsagt använder bara foundation, och mascara.

om ni fick en miljon, vad skulle ni gjort då?
Skulle nog byggt ett ridhus :)
 
Vad heter ni?
Jag heter Felicia.
 
.Hur länge har ni bloggat?
Jag har väl bloggat i ett år eller något, med en del pauser.
 
Favoritfilmer?
Jag älskar Hunger Games, och Twilight!

Favoritmat?
Tacos.
 
Mål med ridningen samt mål med bloggen?
Målet med ridningen är väl att komma upp i klasserna, känna mig säker på högre höjder. Med tanke på vilket slut jag och Lövvi fick innan vi ställde av henne i September bådar det ju gott! Målet med bloggen är att få fler läsare, och för min del blogga mer. Men 2013 får väl bli en omstart! :)

Vad tycker ni att en bra blogg ska ha?
Jag tycker en bra blogg ska vara varierad, och mycket bilder. En blogg utan bilder är ju bara en massa text vilket inte blir lika intressant. Men varierad absolut.

Vilka bloggar läser ni?
Jag läser Ponnysanning, och Kissies.

Hur länge har ni ridit?
Jag började rida när jag var 6 år, så det blir... snart 10 år :)
 
Hur gammal är dina hästar om du har några?
Hon är 6 nu i årsskiftet.

Vad vill du bli när du blir stor?
Jag vill bli polis, och sedan utbilda mig till kriminalinspektör.
 
När började du blogga?
Cirka ett år sedan.

Varför började du blogga?
Carolina startade bloggen och eftersom vi red tillsammans började jag också.

Hur många år är du?
15.
Intressen?
Hästar, såklart? ;)
I vilken stad bor du i?
Skara.
Har du husdjur?
Japp en liten vovve, och en stor kisse.
Har du syskon?
Ja,en lillasyster.
Har du instagram?
jajamen, Feliciaalala
Har du haft andra bloggar?
Nej.
Har du någon gång känt att du vill sluta blogga?
Nej, får man den känslan tar man bara en paus. Inte mer med det.
Hur gammla vill du bli?
Gammal som gatan..
Om du inte bodde i Sverige, vilket land skulle du vilja bo i då?
London! Älskar London <3
Har du Facebook?
Japp.
Har du kik?
Ja, feliciasz.
Bästa bloggen?
Gillar Kissie, så det får bli Kisses.
En förebild?
Har ingen faktiskt.
 
Coca-Cola/Fanta?
Stockholm/Göteborg?
Malmö/Linköping?
Häst/hund?
Fluga/spindel?

Favvolåt?
Little Things-One Direction <3
Favvofärg?
Grön.
Favvodag?
Lördag.
Favvomat?
Tacos.
Favvooutfit?
Svarta jeans, och en vanlig tröja.
Har du några löften till 2013?
Ha kul med Lövvi, detta kommer blir vårat år.
Var 2012 ett bra år?
Nja det kan jag inte påstå..
Har du pojkvän?
Nej..
Är du kär?
Ja
Vad har du för mobil?
iPhone 4
Vad kollar du på, på tv:n?
Kollar inte så mycket på tv:n, men när jag gör det kollar jag på typ Simpsons haha.

Dator/tv?

Mobil/dator?
Favorit affär?
Skara Hästsport, och Bikbok.
Vart shoppar du det mesta av dina kläder?
Gina Tricot, och Bikbok.
Sommar/vinter
Vår/höst
Läser du skvaller bloggar?
Ja, jag läser Ponnysanning.
Vill du ha en känd blogg(typ som nellieberntsson)?
Det vore väl kul att ha en stor blogg, men vet inte om jag hade orkat med det.
Favorit bok?
Isprinsessan.
Brukar du baka?
Nej, bakar väldigt sällan.
Favorit kaka?
Kladdkaka <3
Brukar du ha smink i skolan?
Ganska sällan faktsiskt, isåfall väldigt lite. Ser ingen anledning att sminka sig en massa till skolan.
Vad tycker du om min blogg?
Fin :)
Vad gjorde du på julafton?
Var först hos min farmor och farfar i Gbg, och sedan hos mormor och morfar.
Hade ni gran, sånna fall riktig eller inte riktig?
Har faktsikt plastgran, pga hunden.

Det bästa med ridsporten?
Det bästa är enligt mig relationen till hästarna. Hur mysigt är det inte att komma ut i stallet och verkligen känna sig välkommen? Sedan är det ju tävlingarna också, adrenalinet inne på banan och samspelet med hästen. Man känner att man är ett. Två olika viljor, kan gå klockrent eller katastrof. Men sånt får man räkna med.

Hoppning /
Dressyr
 
Hur kom det sig att ni började blogga tillsammans?
Vi red tillsammans, men nu är det mer än ridkompisar. Nu är vi absolut bästa vänner.
Vilka är era favorit hästar på stall Assla, välj en var?
Helt klart Lövvi. Men har verkligen fastnat för Hyenan också.
Vad tycker ni om min blogg?
Superfin :)
Saknar ni Tilly och Candy?
Jag saknar givetvis Candy, men vet att hon har det toppen där hon bor.
När kommer en nya header och design på bloggen, haha?
När vi har fotat bilder, det kommer ;)
Kommer ni att åka ut och tävla 2013 (asså typ lokalt, regionalt osv)?
Absolut, 2013 blir det mycket tävlande! :)
Med vilka hästar isåfall?
Lövvi, och Hyenan. Men framöver blir det väl bara Lövvi.
Favoritfärg?
Grön.
Favoritprogram?
The Vampire Diaries.
Hur mycket är ni på stall Assla? Hur många dagar i veckan och hur länge ungefär?
5 Dagar i veckan. 
Hur många läsare har ni om dagen ca?
Allt mellan 60-100.
Tycker ni att ni har en stor blogg?
Nja stor och stor, det kan jag inte påstå.
Har ni träffat typ NellieBerntsson någon gång, eller någon annar "stor" kändis?
Nellie Berntsson är inte en stor kändis för mig, men har träffat Malin Bayard och Peder Fredricson.
Vad är det högsta ni har hoppat och med vilken häst?
Med Hyenan har jag hoppat 1.20, samma med Lövvi.
Vad är det högsta ni har tävlat och med vilken häst?
Lb med Lövvi, vilket blir 1 meter.
Tränar och tävlar ni ofta?
Tränar regelbundet, och tävlar ganska ofta.(När det är tävlingssäsong.)
Vad tycker ni om Nellie Berntsson ect?
Känner inte Nellie så vet inte vad jag ska tycka om henne.
Har ni någon gång käknt att ni bara vill lägga ner bloggen?
Nej.
Hur många inlägg gör ni per dag ca?
Just nu gör jag inte alls många, ibland blir det inga men det kommer bli bättre!
Hur tycker ni en bra hästblogg ska vara
?
Variation!
Hur gör man för att få en "stor" blogg?
Lägg ner mycket tid på bloggen. Skriv dina åsikter, och stick ut. Våga vara dig själv.
Hur fick ni namnet asslatjejerna.se istället för asslatjejerna.blogg.se? Köpte ni det?
Japp, det har vi köpt. 
Skulle ni någon gång vilja tävla SM typ?
Absolut!

Lite this or that också..
Häst/ponny
NellieBerntsson/LinnOlsson
Kingsland/JohnWhitaker
Hööks/Horze
Glass/Godis
Vatten/Mjölk
Läsk/Saft
MalinBayard/Rolf-GöranBengtsson
Ponnyakuten1/ponnyakuten2/ponnyakuten3
Mobil/dator/tv
  
Hoppning/dressyr.
 
Tack för alla era frågor, hoppas ni är nöjda med mina svar! Vinnaren utav länkningen kommer imorgon.
 
 
 
 
.
 
 
Postat av: Anonym

Du har ju haft en egen blogg? -.-'

Svar: Hade en blogg, men inget seriöst. Så jag väljer att säga att jag aldrig har haft en. Är det okej?
a s s l a t j e j e r n a

2012-12-28 @ 20:47:31
Postat av: Louisa

Nej! Jag missade frågestunden :(
Får jag fråga några frågor nu?

1. Vilken gren tävlar du i?
2. Vilka klasser?
3. Bästa tävlingsminne?
4. Hur många rosetter har du?
5. Bästa ponnyn du ridit?
6. Är du intresserad av dressyr?
7. Nyårslöfte?

Hoppas jag får svar, undrat lite över dom frågorna faktiskt! :D Kram!

Svar: Lägger till dom i mina svar som kommer imorgon =) /Carolina
a s s l a t j e j e r n a

2012-12-28 @ 22:19:27
URL: http://louisaweiborg.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: