Två till ridhuset

Asslatjejerna / 11 December, 2012 - 17:16 /

Idag åkte jag och mamma upp med Embla och Villgott till ridhuset. 
 
Embla fick börja medan Villgott stod i transporten och käkade hö. Jag red mycket trav och skrittarbete med henne och jobbade på ställningen och att hon skulle vara stadig i formen. Detta genom att rida mycket volter och serpentiner. Sedan galopperade jag och då kortade jag henne lite på kortsidan och ökade på långsidorna. Det gjorde jag för att jag ville att hon skulle vara uppmärksam för mina hjälper. Efter de galopperna travade jag av henne och då var hon trött vilket gjorde att hon gärna ville gå i ett långsammare tempo. 
 
Villgott var det snabbt snabbt som gällde. Jag ville att han skulle trava på ordentligt och inte gå utåtställd som han har väldigt lätt för. Jag jobbade även på att öka traven på både långsida och diagonalen utan att han skulle slå över i galopp. Det funkade faktiskt riktigt bra idag. Jag gjorde sedan serpentiner även med honom och mycket igångsättning för att han skulle vara framme för skänkeln. I galoppen jobbade jag också på samma sätt. Jag ville att han skulle galoppera uppåt liksom så då får det gärna ha lite fart ;) Jag jobbade även på mindre volter i galopp där inga avbrott fick förekomma. Han har väldigt lätt för avbrott sådär så det gäller att ha bra drivning och samling.
 
Min outfit @Embla fick bli vojlock (blä) idag haha. Hon hade ett litet öppet sår som jag sprayade så jag ville inte att schabraket skulle ligga och irritera. Nja, jag kanske var lite överdrivet petig.
Postat av: emma h

Älskar dom två sista bilderna :D

2012-12-11 @ 17:47:33
Postat av: emelie

har du en iphone 4/4s eller en iphone 5?
klicka då in på min blogg http://mlieaxelsson.se/ där kan du nämligen ha chansen nu att vinna ett presentkort på caseapp på ett egendesignat mobilskal, du kan designa med dina egna bilder och få ditt egna skal.
har du ingen iphone kan du alltid vinna och ge bort det till nån i julklapp (:

http://mlieaxelsson.se/

2012-12-11 @ 18:00:54
Postat av: Victoria

Åh vilka fina bilder! :D
kram

2012-12-11 @ 18:49:27
URL: http://trendbyfriends.blogg.se
Postat av: REBECCA

okej najs :) jag kom precis hem från jobbet jag :P

2012-12-11 @ 19:32:52
URL: http://missrebecca.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: