Viker ni av för vädret?

Asslatjejerna / 06 December, 2012 - 11:30 /

Är ni sådana som struntar i att rida för att det är kallt ute? Eller att det blåser halvt storm med snö eller regnet öser ner? (Och då menar jag i sådan mängd som ändå är körbar i) Man läser nämligen på många bloggar att de struntar i att rida för vädret inte är helt på topp.
 
Jag anser att på något sätt måste hästen få sin motion hur dåligt vädret än är. Ok att de får stå en sådan skitdag och man själv sitter hemma, men då känner jag att jag är "illa tvungen" att åka upp nästa dag oavsett väder. Jag gillar inte att ha vädret som ursäkt för att det inte blir någon ridning. Man får helt enkelt göra det bästa av situationen. Så länge det går att åka bilen upp så rider man. Det är ju i sådana lägen det är riktigt skönt att ha ridhus nära för då är det bara att promenera eller alternativt rida den lilla kortisen dit och sedan köra på som vanligt. Nu har ju inte vi riktigt den möjligheten. För oss tar det ungefär 40 minuter att skritta till närmsta ridhus. Dock har vi egen paddock precis utanför men på grund av väderlekarna så är den ju inte alltid ridbar. 
 
Poängen med inlägget var bara att veta andras upplägg. Många har ju daglig tillgång till ridhus som är perfekt när vädret är ett helsike. Andra har inte, exempelvis vi. Vi rider istället ut varje ridpass eller rider på fältet här utanför. När vi har extra tid över så tar vi oss upp till ridhuset och rider ordentliga pass. Inga "vi skrittade bara runt och joggade lite på halvfart" pass, utan ordentliga ;)
 
Rider ut i snövädret
 
Rider ut mot mörkret som kommer
 
Fotar headerbilder en iskall novembermånad
Postat av: Lisa

har jag sagt att jag ska åka till stallet så gör jag det oavsett väder och hittar på något med hästarna även om jag inte rider :)

2012-12-06 @ 12:07:29
URL: http://aaasil.blogg.se
Postat av: Susanna

Då jag red mycket på medryttarhäst så var jag ute i alla väderlekar och i både mörker och ljus, är regn samtidigt med kall blåst jag minst gillar.

2012-12-08 @ 21:44:53


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: