När rider ni i de olika sadlarna?

Asslatjejerna / 06 Februari, 2012 - 15:00 /

Många är väldigt noga med vad man har för sadel vid diverse tillfällen. Man ska ha dressyrsadel vid ett dressyrpass respektiv hoppsadel vid ett hoppass. Hur noga är ni med det?
Själv rider jag ytterst sällan i dressyrsadel eftersom jag tycker jag får så dålig sits. Men det är nog också för att man länger lädrena såpass mycket och har ett annat stöd än vid de andra sadlarna. Jag rider bara i den om jag ska exempelvis linda och göra hästen lite extra snygg eller om det är en dressyrlektion på banan eller i ridhuset.
Här rider jag samma ponny men i olika sadlar.
Postat av: Amanda

Jag kan inte rida dressyr i hoppsadel så jag rider helt enkelt dressyr i dressyr sadeln och hoppar i hoppsadeln :) Sedan så finns det tillfällen då jag tänkt hoppa och det inte blivit så att jag rider dressyr i allround sadeln men den är så himla bred och skänklarna åker bak så använder den bara när jag måste ;)

2012-02-06 @ 15:07:56
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv:Men om jag mejlar dig hur jag vill ha headern så ger jag mina inloggnings uppgifter till dig sen:)

Om du verkligen ville göra en header alltså;)

2012-02-06 @ 16:11:56


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: