Gårdagens ridturer.

Asslatjejerna / 27 Januari, 2012 - 12:00 /

Passen igår gick helt underbart bra. Det behövdes eftersom det gått lite trögt med Tilly ett tag.
Jag började med att rida ut en sväng på Lövvi. Vi red en liten uppvärmningsrunda i alla gångarter innan vi gick till en äng. Där jobbade jag henne bara i skritt. Jobbade med ställning och mycket flyttningar för skänkeln. Hon hade lättare för sig i högervarvet. Hon blev riktigt mjuk i slutet. Eftersom passet inte blev så långt så avslutade jag även med samma runda.
Med Tilly red jag samma runda eftersom den inte hade halt underlag och hon är oskodd. Hon var himla famåt och vi jobbade på galoppfattningar och takten i traven. Hon var superduktig och i slutet fattade hon direkt för skänkeln. (Äntligen!)
Kom med glatt humör och gick med glatt humör, då kan det inte bli bättre!


Postat av: Ellinor

Vilka goa hästar ni har :)

2012-01-27 @ 15:52:45
URL: http://ellinorpersson.devote.se
Postat av: Madde

Grymt gullig bild ju :)

2012-01-28 @ 16:27:14
URL: http://maddesalin.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: