Kylan stoppar inte mig!

Asslatjejerna / 24 Januari, 2012 - 20:46 /

Hej hej! (Längesedan man gav er en hälsningsfras i inlägget?)
Idag var det till att vira halsduken runt halva ansiktet och pressa ut all kyla som ändå kom in. Jag klarade mig med min värme fram tills avskrittningen på väg hem mot stallet.

Som sagt började jag med att rida Lövvi. Eftersom hon har broddar har hon väldigt bra fäste och man kan både trava och galoppera på väldigt många ställen. (Alltså fler fördelar än nackdelar med brodd, tycker jag!) Först red jag henne med stadig kontakt i munnen men utan att kräva något alls. Hon har ju varit lite ryckig stundtals så jag ville bara rida på henne framåt. Samma i de första galopperna. Lätt sits och bara tänka fram med nosen.

På tillbakavägen började jag jobba henne lite mer. Givetvis var hon lite tjafsig i början men behåller man bara tygeln och handen lika stadigt och snällt (?) som innan "ger hon sig" sedan. Då vart hon riktigt fin i både skritt och trav. Det märktes även att hon vågade ta ut steget i det nu mer fasta underlaget.

Efteråt red vi allihopa lite på åkern på våra obroddade/barfota ponnyer. Bättre idag än häromdagen och så småningom kan vi nog börja rida ordentligt där med, så länge inte mer is kommer det vill säga.
Postat av: Karina

Sv; Typ inget sj? :)

2012-01-24 @ 21:03:53
URL: http://fiiskface.blogg.se/
Postat av: Jennifer på Fashioncut

SV: tack ja min dag har varit bra :)

2012-01-24 @ 21:07:17
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Postat av: PESSYS

sv: jo det har jag självdå? :D kram!

2012-01-24 @ 21:29:39
URL: http://pessys.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: