Ponnyhoppning.

Asslatjejerna / 29 Januari, 2012 - 21:09 /

Idag kändes det som om allting bara inte stämde. Alla hästarna var jättefina på framhoppningen och helt okomplicerade. Men när dem kom ut till banan blev det mycket att kolla på. Det var mycket nya hinder för unghästarna som heltäckande plank och våghinder. Den enda ponny som inte kikade på hindren var Winston. My nollade sin första 80 runda idag och hon känns riktigt fräsch inför de kommande riktiga tävlingarna.

Lövvi var jag i obalans och hade allt för dålig fart så det blev bara en massa kråkhopp innan jag tillslut blev så sur och rejsade på henne mot hindrena, vilket då resulterade i att hon inte han kika på vad det var för hinder utan hoppade jättefint de sista hoppen.
Tilly var lite stressad och det kändes som hela platsen var det, allmänt röriga och inte hade lika mycket koll som annars. Iallafall så hoppade hon det mesta utan komplikationer. Hon tyckte dock ett hinder var läskigt innan hon godmodigt skuttade över det med. Jag kände även på banan hur sadeln bara gled åt alla håll för den stora sadelgjorden. Där ser man hur fort det går att få en ponny slim ;)

Så för mig blev det pannkaka av alltihop men jag får väl glädja mig med vilka okomplicerade ponnyer jag hoppade idag som ställde upp trots omständigheterna. Duktiga!


My visar er en sneak peak ;)
Postat av: Jessica

Ni va jätteduktiga allihopa, både ryttare och hästar. Jag hade jättetrevligt:)

2012-01-29 @ 21:25:52
Postat av: Moa Mildén

Ha en super start på den kommande veckan! :D

2012-01-30 @ 01:11:42
URL: http://onehorseonedream.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va Ni är duktiga! Allt kan inte gå på räls huvudsaken det blev bra i slutet. Min Måns måste ha fart också annars stannar han hela tiden

2012-01-30 @ 09:47:43
URL: http://motosidressyr.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: