Namninsamling

Asslatjejerna / 07 Juli, 2012 - 22:19 /

Ni som håller med om att det inte är rättvist att en häst på 151 cm ska tävla mot de som är över 170 eller är ständigt oroade över att er ponny ska växa över måttet bör verkligen skriva på här. Förslaget är att lägga till en kategori, E-ponny... http://namninsamling.se/index.php
 
Postat av: Jannike

Min häst är 152 cm, när jag är på tävling tror typ alla att hon är ponny, haha! Men sen syns hon ju ganska mycket i mängden ;)
Men i och med att jag är över 18 så skulle jag ju ändå inte tävla henne som ponny, bara avd. B då..

2012-07-08 @ 10:44:48
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Jag tycker den nya regeln är "skit". Vi kommer ändå få problemet "kommer dom växa över". Själv har jag en häst som är 150 i mkh och av 10 starter i år har jag vunnit 8 av dem och blivit placerad i dom andra två! Och då tävlar jag mot "170 hästar". (tävlar 100 - 110 klasser) Jag tycker det ska vara som det är varför ändra en massa? Det har ju funkat i alla år, så varför komma på det nu?

Svar: Alla småhästar kanske inte har den kapaciteten som din har, så dom kanske har stor nytta av den här nya idén. Man får sätta sig in i allas situationer.
Jag tycker det är jättebra att folk i ridsporten strävar efter utveckling! Och vad är bättre än en röstning, där man kan se hur många som egentligen är i behov av det här.

Dessutom tror jag inte alls vi kommer få det problemet igen eftersom alla är indelade i kategorier. I ponnystorlekarna finns det fyra indelningar, och i häst bara en, trots att det kan skilja så HÄR mycket emellan den högsta och den lägsta.
a s s l a t j e j e r n a

2012-07-08 @ 14:21:35
Postat av: Madde

Tack så jättemycket för att ni spred vidare det (: !

Synd att så många är så ... förlåt men trångsynta xD Och konservativa. Blev värsta diskussionerna på ponnysanning haha ;)

Hinner inte kommentera det inlägget som är ovanför men jag håller med om att grönt på fuxar är AWESOME :D

Får jag förresten be er kika på min kaos design ? Något har hänt och jag trodde jag var bra på koder och sådant men det visade sig motsatsen haha :( Ha det bra sålänge :)

2012-07-08 @ 14:26:28
URL: http://ricos.blogg.se
Postat av: Emma

Svar tillbaka.
Jag förstår hur folk tänker alltså det är inte det. Men om vi tittar på d ponny dom får som lägst hoppa 80 cm på lokal nivå och stor häst 90. På höst kan du välja om du vill hoppa runt på 90 rundor eller om du vill gå högre. Likadant på d ponny. Men om det nu skulle bli en ny kategori, då skulle ju lägsta för höst bli 1 meter. Och det finns stora hästar också som inte klarar av att hoppa "höga" hinder. ska dom då bli tvingade att starta 1 meter för att få tävla? Man kan vrida och vända det hur man vill, det finns både för och nackdelar med allt. Vart man än är, hur man än gör, vilken nivå man än är på så finns det alltid någon som inte är nöjd. Så varför ändra på något som alltid varit?

Svar: Fast alltså en liten häst, eventuellt a-häst, tävlar på samma höjd som en vanlig stor häst, bara inte EMOT dom. Så dem skulle antagligen ligga på samma nivå fortfarande, bara ha lite jämnare motstånd.
a s s l a t j e j e r n a

2012-07-08 @ 15:04:02


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: