Årets kull!

Asslatjejerna / 23 Juni, 2012 - 14:26 /

Hemma hos pappa har vi ju en 4 årig katthona som i år har fått ännu en fin kull! Dessa är ca två veckor gamla nu.
 
Hon har alltid fått varierade färger och i år fick vi en med såhär mycket vitt ;)
Postat av: Felicia

Åh, vad gulligt!! :D

2012-06-23 @ 16:19:47
URL: http://fepe.blogg.se
Postat av: Felicia

Åh, vad gulligt!! :D

2012-06-23 @ 16:19:49
URL: http://fepe.blogg.se
Postat av: Moa

Hej "Asslatjejerna!"

Skulle ni vilja ha en design av mig? (Gratis och efter er beställning?)

Hör gärna av er vilket svar ni ä ger! / Moa

Svar: Hej! Nej tack tjejen :))
a s s l a t j e j e r n a

2012-06-23 @ 16:22:35
URL: http://miromiz.blogg.se/
Postat av: Clara - TopElite

Sv. Dock är det höjden som avgör till sist hur duktig ett ekipage verkligen är. Man ska såklart träna på sitsen, blicken, vägarna osv. innan man kommer upp till såpass höga höjder, men efter det kommer man till en visst punkt då man känner att man har tränat tillräckligt mycket på grunden i hoppningen och det räcker inte att hoppa 50cm längre, utan man vill högre. Om höjden inte spelade någon roll, varför hoppar t.ex. Rolf-Göran 1,60m? Eller varför finns det olika nivåer inom hoppningen?

Sedan att det kanske svider i ögonen på dig att vissa utvecklas snabbare än andra, kan jag verkligen inte göra något åt. Om jag har utvecklats till att nolla en bana på 90cm på två år, gissa vart jag kanske är om de närmsta två år? Jag har dessutom letat efter en ponny som jag kan lita på, och nu har jag verkligen hittat en som jag tror jag kommer gå långt med. Synd att du inte gjort det, då jag sett din häst flera gånger på hästnet.

Tycker det är dessutom väldigt omoget av dig att ge dig på yngre och berätta om hur man ska skriva ett inlägg på deras blogg eller hur man ska rida, när du inte kan bättre. Till och med jag som är yngre än dig vet det. Så tänk lite till innan du skickar en kommentar med felaktig information, för till slut kommer ingen vilja lyssna på dig. :-)

Svar: För det första så sa jag inte att höjden inte spelade någon roll alls utan jag menade att det inte är höjden som AVGÖR om ryttaren rider väl eller inte. En ryttare som bara tränar utan tävlingsambitioner kan såklart vara duktig ryttare, precis som en ryttare på högre klasser kan vara en duktig ryttare. Och så tvärt om. Jag har sett många videos på ekipage som hoppar höga höjder och ryttaren rider riktigt illa.
Jag menade heller inte att vara otrevlig och jag ber om ursäkt att du uppfattade det som en pik. Jag menade bara att utefter min åsikt så kunde du väl berätta lite mer ingående eftersom du vet mycket väl att höjden inte avgör, speciellt inte på 90 cm.

Och det var riktigt kränkande och lågt av dig att påpeka ponnyn på hästnet, när du inte ens äger fakta. Jag rider på ett försäljningsstall där hennes jobb är försäljning av unghästar samt problemlösning etc. Den hästen har jag jobbat med i september förra året och om du är en riktig hästmänniska och läst mina utvecklingsinlägg så kommer du inse hur långt jag tog henne. Hon var helt ohanterad innan och jag har tagit henne startklar på regional nivå. Enda anledningen till att vi var tvungna att gå skilda världar var pga ekonomin då dem var delägare i henne. Annars hade vi så bra förutsättningar tillsammans.

Så kom inte och res agg mot mig när jag bara försökte skriva ner min åsikt till dig, som jag fått uppfattning var lätt att diskutera med.
Jag blir rent ut sagt förbannad när du försöker hacka på mig när du inte vet ett skvatt egentligen.

Kanske skulle prova att diskutera med bloggare istället för att göra dig ovänner med folk. Klarar du inte av det så är ett tips att radera kommentarer och låtsas som att den aldrig dykt upp.

Så. Ber om ursäkt om jag uppfattades som otrevlig. Det var verkligen inte min mening.
a s s l a t j e j e r n a

2012-06-23 @ 16:22:36
URL: http://topelite.blogg.se
Postat av: Filippa

sv;
Haha ja, det var det. Fin blogg! :)

2012-06-23 @ 16:26:25
URL: http://ponnycheyer.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: