Linus i PONNYAKUTEN

Asslatjejerna / 14 Juni, 2012 - 15:19 /

Jepp, nu kan vi avslöja det som några redan har listat ut, att den före detta klubbkompisen jag skrev skulle vara med i ponnyakuten är Linus Herzig från Lerdala.

Jag vet att det varit ute på byggden redan, men vi frågade Linus mamma om vi fick skriva om det och hon svarade att vi skulle vänta tills TV teamet sagt OK och det får man respektera. Idag fick vi besked att vi gärna fick skriva ett inlägg:)


Linus har iår gjort som jag och Emilia bytt klubb, han gick till Tidaholms byggden och jag och Emilia till Skaraorten, tidigare var vi med i Bergs HK.

Linus är en super gullig och duktig 11 årig liten kille som verkligen har framtiden för sig. Han talade om för mig redan i våras att han sökt till PA och då tänkte jag direkt att han nog kommer med, dels för att han behöver hjälp med den ena av sina ponnysar "Grynet" som är lite för stark för honom och dels för att han är en så mysig person. Han är alltid glad och positiv och en riktig kämpe!!! han har INTE fått något gratis och är verkligen värd framgång.

Han har två supergoa föräldrar också och det är alltid trevligt att hänga "på berget". En lillasyster har han också precis fått;)

Linus har som sagt två B ponnyer som han tävlar i hoppning upp till LA än så länge. Det är Poetic Princess "Grynet" som han har med sig till skåne, Grynet är jätte duktig men blir lite stark. Han har även B ponnyn Missis Dundee som har gått flera SM med tidigare ryttare.

Linus skulle varit med på ridlägret hos Cissi som vi ska på nästa vecka.

Vi önskar Linus lycka till på lägret som just nu spelas in nere i skåne!!!


Bilden är tagen av Elin


Postat av: Emilia

ska bli kul o se Linus på tvn :)

Svar: Ja verkligen :D
a s s l a t j e j e r n a

2012-06-14 @ 16:07:41
URL: http://www.emilialarsson.blogg.se
Postat av: Johanna

nu går det att kommentera

Svar: Jepp vi vet:)
a s s l a t j e j e r n a

2012-06-14 @ 16:08:11


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: