Rymlingar, dressyr och annat kul:P

Asslatjejerna / 16 Juni, 2012 - 22:16 /

Idag kom vi ut i stallet vid 3 tiden och jag hämtade Lövvi från betet, blev ett pass på banan i dressyrsadel idag då det kändes som om det var en bra ide nu när vi ska på ridläger nästa vecka.
Hon kändes fin i slutet och PIGG! omg va piggelin den ponnyn kan vara ;) men jag gillar ju det.

När jag precis hade ridit klart kom Bertil (farbrorn som bor vid hingstbetet) han berättade att den ena hingsten hade gått ut. Jag slängde mig på cyckeln och kom fram lagom för att se att Bertil var på väga att öppna och släppa in hingsten som gått ut, men istället så kom den andre hingsten i full kareta och sprang ut. Båda kutade dem glatt iväg längsvägen.

Som tur är så brukar ju de flesta hästar springa raka vägen till närmasta hästhage och i detta fall var det herrmans hästar som fick påhälsning. För att göra en lång historia kort så står nu bäda hingstarna i en hage närmast stallet istället.








Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: