Tuff dag.

Asslatjejerna / 15 Mars, 2012 - 23:59 /

Idag var det ju lång dag i skolan. Precis som tre andra skoldagar i veckan, men ändå. När den var slut var det bara raka vägen upp till stallet, galet trött. Väl där började jag med att rida Tilly lite lätt på banan. Jobbade i skritt och trav och avslutade bara med någon galoppfattning. Jag låg mest på volt och jobbade med sidorna och lite flyttningar för skänkeln.

Efter henne var det Mys tur att jobbas på banan. Red i mycket trav och la mestadels passet på att få henne att lyssna på mina sitshjälper. Jag uppfattar henne lite okänslig för skänkeln nu när jag ridit Tilly så mycket. Det är stor omställning hihi. Det släppte väl helt okej i slutet, men det kändes som jag red som en kratta idag. Blä

Slutligen red jag VillGott en runda, och det blåste enormt mycket vilket gärna trissar upp unghästar lite. Det gör ju dock vädret perfekt att rida dem i då dem får vänja sig vid lite allt möjligt. Trots att han var lite på tårna så bar han mig snällt i skritt och trav genom nya vägar. När jag sedan vände för att rida hem taktade han hela tiden. Han tycker det är så kul att komma igång, det märker man! :)
Postat av: Louisa

Kul! Jag följer er också nu! :)

Ha en bra helg!

Kram Louisa

2012-03-16 @ 07:26:57
URL: http://dressyrkul.blogg.se/
Postat av: Paulina

Sv: Haha, det var en stor bjässe, över 170 cm i mankhöjd. Sedan var han riktigt biffig också, en riktig tuffing :)

2012-03-16 @ 07:57:00
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Är du helt ensam i stallet igen?

Bra kämpat. Jag rider oftast 3 st per dag och jag vet man blir gaaaalet trött.

2012-03-16 @ 08:58:51
URL: http://motosidressyr.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: