Ponnydag

Asslatjejerna / 23 Maj, 2012 - 23:30 /

Hejsan! Jädrar vilket väder eller. Nu räcker det, så resten av alla kryllande insekter håller sig borta ;)

Idag åkte jag upp till stallet direkt efter skolan, precis som vanligt. Jag tog en kort promenad med Villändra direkt för att sedan byta om.

Då tog jag in VillGott och fixade till honom lite. Ryktade honom från topp till tå och redde ut man och svans. När han var redo bar det av för en kort uteritt. Han var lite skeptisk till att börja med men trippade snällt på ändå. Han var ju lite ömfotad också så vi tog det lugnt tills vi kom in i skogen.
Det är en väldigt bra runda om man ska sätta igång hästar eller bara hinner rida en kortis. Att man kan den innan och utantill gör ju inte det hela sämre hehe.

När VillGott var klar var det Tillys tur och jag red henne på banan, inte så länge utan runt 30 minuter. Jobbade mycket med att hon ska ta innerskänkeln och det har släppt i skritten nu. Nu är det bara att jobba vidare och jag vill framför allt att hon ska bli stadigare i formen i alla gångarter och hålla den i ryggningar, halter etc.

VillGott, innan han blev snygging ;)
Postat av: fanny

så söt ponny!!

2012-05-24 @ 20:30:35
URL: http://hovskrape.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: