Gårdagens pass

Asslatjejerna / 23 November, 2012 - 17:37 /

Igår lastade vi på Embla, Lövvi, Hyenan och Winston på transporten och körde iväg till ridhuset. Vi började att rida Embla och Hyenan och jag red mycket dressyr innan jag skuttade över Flisans hinder. I dressyren var hon ganska mysig, hon har trevliga följsamma gångarter men jag tyckte dock att hon hängde något i handen och det är något vi får träna bort samtidigt som bärigheten kommer. 
 
Emilia var lite sjuk så jag red även Winston åt henne. Dressyr fick det bli där med. Han var med på noterna direkt och var ganska lugn. Jag fick till fattningarna ganska bra i början och när jag kände att han var lyhörd så släppte jag fram han i en lägre form. Han brukar inte gärna ta stöd på bettet på det sättet men igår sänkte han verkligen nacken och kom fram med nosen, vilket var det jag var ute efter. 
 
Som uppvärmning gjorde vi sidvärtsrörelser på olika vis. Även mycket tempoväxlingar och ställde igenom hela kroppen. Trevligt ridpass!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: