Hingstjobb

Asslatjejerna / 27 November, 2012 - 22:00 /

Idag började jag med att jobba med hingstarna. Eftersom vår ridbana inte är helt 100 så låter vi den vara ett tag framöver och likaså får vi då lämna longeringen. Däremot tog jag en promenad i träns med dom båda och checkade att "gas och broms" funkade genom minimalt kroppspråk och tal. Båda två är så lyhörda och fokuserade även fast dom fortfarande är småpluttar.
Wilmer tyckte idag det var lite tråkigt att gå hemmifrån så han gav ifrån sig några små ljud (jag kan inte kalla det gnägg haha) till sina kompisar, men han följde ändå med mig som om ingenting.
 
När dom var klara så red jag Embla och vi jobbade mycket övergångar mellan skritt-trav. Jag ville att hon skulle hålla kvar formen och det funkade riktigt bra. Jag måste nog bara klä mig lite bättre framöver eftersom minusgraderna kommer krypandes :(
 
Långemossen idag klockan fyra. Hur mysigt som helst!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: