När är det perfekt väder?

Asslatjejerna / 21 November, 2012 - 10:00 /

Jag har insett att vi hästmänniskor är riktiga gnällspikar ;) För även om vi tar oss ut och rider i ur och skur så är vi nästan aldrig nöjda med vädret...
 
"Idag är det för varmt"
"Om det bara kunde sluta regna"
"Nä usch vad det blåser och är kallt" 
 
Antar att många, även fast dom rider ändå, fäller liknande kommentarer några gånger under veckan, jag med haha. Jag vet inte ens när det för mig är perfekt väder. Temperaturen spelar nog ingen som helst roll sålänge man slipper mörker, regn eller blåst. Det sistnämna kan nog göra mig galen för den finns ju nästan heela tiden. Jag kan tycka det är skönt att rida i både lite varmare och svalare väder. 
 
När är perfekt väder för er? 
 
Nyregnat men skönt i luften.
Nysnöat men skönt i luften.
Postat av: Lisa

bara det inte blåser eller är minusgrader så spelar de ingen roll vad de är för väder faktist. tycker de kan va rikigt mysigt att rida i spöregn :)

2012-11-21 @ 11:44:12
URL: http://aaasil.blogg.se
Postat av: amanda

Jag hatar blåst, regn, kyla och snö! det perfekta ridvädret är när det är mellan 10-20 grader varmt, vindstilla och inget regn ;)

2012-11-21 @ 18:21:01
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: Susanna

Blåst är jobbigt och då det är för varmt. Under +15 grader är ganska lagom och icke blåst, då är jag oftast nöjd både med å utan snö =)

2012-11-21 @ 19:29:44
Postat av: Amanda

Regn och blåst är väl det enda som är trökigt att rida i. Men visst klagar man på mer än så ;)

2012-11-22 @ 13:10:23
URL: http://amandalinnnea.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: