Att möta en bil

Asslatjejerna / 16 Oktober, 2012 - 15:00 /

När man rider på vägarna ska man såklart respektera att gatan inte är bara sin. Möter man en bil hoppas jag att alla saktar ned och går in till kanten. Oftast gör bilarna lika dant, men det är inte alltid. Att dom respekterar oss alltså. Det kan finnas sådana fruktansvärt nonchalanta förare så det inte är sant. Sådana som bara gasar förbi utan någon som helst tanke på att olyckor kan hända. Sådana finns det gott om här omkring. Vi har tur som har trafiksäkra hästar och oftast rör det dem inte i ryggen om en bil med kärra och guppande planker kör förbi. Men alla har inte det så jag blir alltid lika irriterad. Det kan alltid hända något, hästar är trots allt flyktdjur och kan likväl kasta sig från bilen och mot bilen och bli påkörd.
 
ALLA bilförare borde sakta ned när det blir möte med djur. Hade vi galopperat förbi dom hade dom minsann gjort stora ögon...
 
Är era hästar trafiksäkra och hur är trafiken hos er? :o
Bild lånad. Alla shopar borde sälja en sådan väst.
 
Postat av: Lisa

så länge de inte kommer en traktor eller lastbil så brukar de ba lungt :)

2012-10-16 @ 15:49:40
URL: http://aaasil.blogg.se
Postat av: kajsa

Våra hästar är trafiksäkra! Trafiken hos oss är väldigt blandad, många saktar ner medans andra flyger förbi i 100 km/h, vissa t.om tutar för att skrämma hästarna. Jag är så fruktansvärt trött på sånt! Jag förstår inte hur man kan välja att inte sakta ner? Hästar går att vänja vid det mesta, men inte vid överraskningar. Det kan räcka med att en plastpåse ligger i dikeskanten för att få en häst att hoppa ut rätt i vägbanan. En häst kan liksom inte förstå att trafiken är livsfarlig i jämnförelse med en plastpåse som är totalt ofarlig. Önskar att jag kunde banka in det i alla förares hjärna.

2012-10-16 @ 21:38:43
URL: http://kajsashastliv.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: