Hästar förvandlas till tävlinsmaskiner

Asslatjejerna / 02 Oktober, 2012 - 08:00 /

Många har reagerat starkt på artikeln/intervjuvn som skrevs om Linnea Ericsson. Vissa försvarar och tar helt och hållet hennes parti. Linnea säger nämligen att hon aldrig rider ut på sina hästar.
 
Att hon alltid rider med gramantyglar, och hoppar si och så många gånger i veckan struntar jag i. Men just det ovanstående kom som en... chock?!
 
Vad tänker man med när man låser in sina hästar i en fyrkant och trimmar och trimmar och trimmar, dag ut och dag in? Mestadels av våra pass på stall Assla utförs i skog och mark. För Linnea spelade det ingen roll om hästen var unghäst eller inte. Alla går på banan. Hennes ursäkt var att hon var rädd att ramla av.
 
En kommentar löd dock: "...Det skulle jag aldrig göra med en häst som är värd X antal 100 000 och dessutom inte är min egen, skulle aldrig riskera att det skulle hända mig själv eller hästen något. GO Linnea!" 
När jag då läste den kommentaren blev jag ännu mer chockad. Nähä, ska inte en häst i de höga prisklasserna fortfarande få vara häst? Vart är ridsporten på väg undrar jag igen? Varför gör folk sina hästar till tävlingsmaskiner? Om vi nu gör det "onaturliga" och rider på dom, så är väl det minsta vi kan göra, att låta dom leva som häst emellan åt?
 
Åh vad sur jag blev då. Hur har ni reagerat på artikeln? 
 
Postat av: Victoria

Tycker det är sjukt, det är bra träning för hästarna få gå i skogen, de får ju se så mycket nytt, som de blir rädda för, som de senare kanske tillochmed stöter på inne på banan ;)
kram

2012-10-02 @ 11:12:03
URL: http://trendbyfriends.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: