Spelar man någon rollfigur

Asslatjejerna / 19 Oktober, 2012 - 15:30 /

Tanken slog mig häromdagen hur falska en del personer kan vara i bloggvärlden. Bra att börja inlägget med ett påhopp? Oj...
 
Men saken är att jag undrar hur många som är i en roll under sin bloggperiod. Detta gäller kanske främst "vanliga" bloggar och inte hästbloggar. Men en liten del hör nog till oss också. Hur många är 100% sig själv egentligen? Jag är, men ändå inte. Här på den här bloggen bör man vara redig och det ska vara städat med moget språk. Vi kan inte kasta ur oss vad som helst just för vad vi bloggar om. I verkligheten är jag sprallig och flummig vilket jag säkert uttryckte mig som i början av bloggen. Fast trots att jag är lite annorlunda i verkligheten så är jag min ena halva här. Den andra halvan får stanna utanför dataskärmen helt enkelt. En del bloggare kan ju vara helt inne i ett skal och bara skriva som om man vore en påhittad, flummig kaxig person och sedan i verkligheten är man en liten fluga som sitter och trycker i ett hörn. Men det hör nog till den delen där folk vågar trycka ned och kritisera varandra med anonyma kommentarer, och den har vi ju vetat om länge, right? 
 
Sådant märker man ju i kommentarer där folk tydligen vågar vara hur spydiga som helst. 
 
Men det är också det som jag gillar med vår blogg. Vi är inte bara någon random stökig flummig blogg som skriver "godmorgon-skoldags, godeftermiddag-ska äta eller gokväll-nu är det läggdags och bigbrother på tv:n
 
Vi är lite mer rediga än så ;)
 
VAD SÄGER NI HÄSTTJEJER, Är vi mer oss själva? 
 
Postat av: rebecca

Hej :) Massa nya inlägg på bloggen, bland annat massa nytt från Armani. Gå gärna in och kika och kommentera vad du tycker :) Jag gör detsamma på din blogg då. kram!

2012-10-19 @ 17:43:16
URL: http://missrebecca.se
Postat av: Ida

Jag är mig själv iaf, men det är som du skriver, den där "halvan" man lämnar utanför bloggen och den andra halvan man har i bloggen finns ju :)

2012-10-19 @ 17:53:55
URL: http://idawoxliiin.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag tror nog ni är er själva lite blygare i verkligheten kanske. Jag är hoppas jag verkligen som jag är i verkligheten en blyg om man träffar mig IRL.

2012-10-19 @ 20:50:22
URL: http://motosidressyr.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: