Winston & Villgott pass

Asslatjejerna / 23 Oktober, 2012 - 20:27 /

Jag började med att rida Winston. Hans skor var lösa så jag valde att bara skritta och trava, men det kändes skönt att bara jobba i de gångarterna också. Jag siktade mot att han skulle vara lugn och vila på steget och han vart faktiskt inte alls springig idag. Här och där på ridbanan la jag in skänkelvikningar. Jag tycker han har blivit svår med dem så det är någonting jag jobbar på varje pass. Dessutom får man dom lösgjorda när man jobbar dem så åt båda hållen.
 
Jag avslutade det passet i en lägre form för att jag ville att han skulle ta stöd på bettet längre fram eftersom han har en tendens att bli för djup i formen. Det funkade riktigt bra och det var nog tack vare att han var så avslappnad!
 
Efter honom red jag Villgott. Han var laddad kände man, speciellt i galoppen. Jag jobbade bara lite på ställningen och att han skulle ta skänkeln ordentligt. Och det gjorde han :)
 

Sorry för kvalitén, men det började bli mörkt :(
Postat av: amanda

Winston ser super fin ut :D

2012-10-26 @ 10:45:31
URL: http://amandahed.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: