Hyenan

Asslatjejerna / 20 September, 2012 - 10:25 /

Torsdag en dag närmare fredag, I dag ska jag rida Hyenan såklart, i morgon får han vila. Lördag rids han och så tävling söndag.

Börjar bli ganska van vi att rida häst nu, det är en himla skillnad vill jag lova men tror nog att jag kommer ha nytta av den ridningen även senare på Lövvi. Jag har ju trots allt hela 3 år kvar på ponny ;)

Lövvi  vilar och har så gjort nu i drygt en månad eftersom hon bara är 5 år och gjort så otroligt många framsteg i sommar så kan hon vara värd att få vila upp sig och få tänka över sina framgångar lite.

Under tiden har jag ju då satsat på att vänja mig lite smått att rida och tävla storhäst och Hyenan är i mina ögon en helt perfekt läromästare. Han är väldigt pigg och glad och har otroligt stora gångarter så det tar ett bra tag innan man ridit in sig på honom, jag har inte riktigt gjort det än men är på god väg.

Hyenan heter egentligen ”New Luck” och kommer från Tyskland, han är en Hollsteiner, han är 8 år och har varit i stallasslas ägo i 6 år.  

 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: