Idag var det WOW

Asslatjejerna / 06 September, 2012 - 20:32 /

Mellanlandningen hemma efter skolan varade i 10 minuter innan jag fick kasta mig iväg till nästa buss, till stallet :D
 
Varning för långt inlägg känner jag...
 
Började gjorde jag med Hyenan. Kortis, lite i skog och lite på banan. Efter det krympte jag ner mig till lille Winston och red dressyr på banan. Han blev riktigt fin i slutet och det var verkligen wow-feeling på det. Fokuset under hela timman (Knappa) var att ha honom lugn då han är lite för stressad och ivrig. Han kändes faktiskt avslappnad från punkt ett, och då jobbade jag skritt jääättelänge. Jag gjorde framdelsvändningar samt skiftade tempo, steg och form. När vi gick över till trav var han lika lugn, men han har ju en tendens att krypa bakom lod. Jag red iallafall vidare som vanligt, men sa ju till honom om han krullade ihop sig för mycket. Jag red dressyrprogramsdelar och han var lyhörd för hjälper och fin och mjuk i handen. Galoppen fick jag jobba med mycket. Han vill gärna kasta sig iväg i galopp och blir då nervös men jag var envis och tillslut gjorde han LUGNA fattningar från skritt. I samband med bättre fattningar så fattade han automatiskt rätt galopp vilket är skitbra, för då vet Emilia hur hon kan jobba med det! :)
 
Sist av allt längde jag lite på tygeln och galopperade och travade vägar med enbart sitsen. Skitkul, känslig och lyhörd ponny!
 
Efter dessa två var det Emblas tur att ridas och jag hoppade henne på banan. Hade ett räcke på långsidan samt ett sockerbitshinder snett igenom, för att känna att svängarna funkade. Hon tyckte faktiskt det var riktigt kul, och det enda som tog emot lite var att det var jobbigt för henne på våran lilla ridbana-yta.
 



Klassiska öronbilder haha, och bild från förra gången. Sådär gör han när han går bakom lod, men idag fick jag till det lite bättre genom att plocka upp han lite.
Postat av: Julia

Sv; Okej, mysigt:) Brukar ni hoppträna?
Kram

2012-09-06 @ 22:40:22
URL: http://juliaroz.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: