Kondition för Embla

Asslatjejerna / 04 September, 2012 - 21:59 /

Hej, skyndade mig upp till stallet direkt nu efter skolan och var väl uppe strax efter fem. La ALL tid på Embla och vi var ute i lite över en timma i skogen och det var dags för riktigt konditionsträning!
 
20 min framskrittning
Framtravning
30 min intervallträning
Avtravning
25 min avskrittning

Embla gjorde även sina första fattningar från skritt och det gick hur bra som helst. Var vekligen inte beredd på något värst resultat men det blev wow. Hon har ju "precis" börjat ta fattningarna bra... 
Idag jobbade jag riktigt mycket galopp, i olika tempon. Överlycklig Embla som fick öka ordentligt på slutet. Riktigt duktig på att samla sig var hon idag också, om än lite tung i handen när hon blir trött. Puh♥
 
Ruffstuffsan. Det blåste storm på öppna områden! :o
Postat av: Daniela

Hej!
Allt bra?

Kika gärna in på min blogg om du får tid över, lovar att du inte kommer ångra dig :)

2012-09-04 @ 22:35:11
URL: http://powerpony.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: