Nu på kvällskvisten

Asslatjejerna / 14 September, 2012 - 23:00 /

Idag anlände en C-ponny till stallet, och henne var den första jag började pyssla med. Jag ledde henne lite på banan innan jag hoppade upp. Det blåste ju storm ute, vilket gjorde att denna dam blev ännu tittigare, men det tar jag bara som ett super träningstillfälle. Hon var mestadels spänd och var väldigt uppmärksam på vad som fanns omkring henne, men efter en lång framskrittning började hon äntligen slappna av lite, och jag övergick till trav. För att få allt att flyta på så red jag på en stor mittvolt, och skalade av hörnen, mer för min skull så att jag iallafall skulle ha någon chans att ställa henne rätt. I slutet var hon såpass avslappnad att vi rullade galopp i båda varven utan problem. 
Ni ska såklart få mer info om Bellami, som hon heter, inom kort!
 
Direkt efter så red jag ut på Embla. Felicia red Hyenan. Vi tog en sväng i skogen och hoppade över ett dike ut på ängen. Där tog vi ett varv i galopp och sedan jobbade jag lite volter här och där. Embla var inte på sitt bästa humör idag, men hon lyssnade iallafall. 
 
Postat av: -> SAAANDIS.BLOGG.SE <-

Hejhej fin blogg, klicka gärna in på min blogg den kanske är något för dig? :)
ha en bra helg
kram

2012-09-14 @ 23:29:52
URL: http://saaandis.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: