Vad och varför?

Asslatjejerna / 12 September, 2012 - 11:00 /

Vad är det egentligen som gör att vi lägger så mycket tid, och så mycket pengar på dessa djur? Vad är det som faktiskt gör att hästägarna sedan tre år tillbaka och för all framtid kommer gå upp klockan sex på morgonen för att mata sina hästar? Varför lägger vi ut mängder av pengar på hästarna, istället för att köpa massor av nya kläder och göra roliga saker med kompisarna. Varför spendera flera tusen i månaden...
 
Ingen har ett bra svar skulle jag gissa. Vi bara gör så här, för att vi har ett sådant band till dessa djur, som är helt otroligt. Jag kan ställa mig frågan, varför jag lägger ut alla dessa pengar och tid på hästarna, men jag kan inte ge mig själv ett riktigt svar. Det jag kan säga är att jag inte skulle kunna leva utan hästar vid min sida. Dom ger mig sådan otrolig lycka. Därför bör vi ta hand om dessa underbara individer på bästa sätt.
 
Hur svarar du dig själv? Varför egentligen? 
 
Postat av: Ronja

Oki :) men på plusgymnasiet? :P

2012-09-12 @ 11:47:16
URL: http://fjordfantast.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: