Dagens ponny & hästaktivering

Asslatjejerna / 05 April, 2013 - 22:00 /

Dagens ridtur bestod av först en skrittur på Villgott och Lövvi. Vi drog nytta av backarna och klättrade där ett bra tag innan Felicia gick in och hoppade i ridhuset och jag red Villgott lite på fältet. Jag kollade mest av han med tempoväxlingar, omställning och att han var ärligt framme för skänkeln. Han var riktigt fin på slutet tyckte jag allt men den sista punkten får det bli skärpning på. Han lyssnar för minimala hjälper, men grejen är att det känns som att jag får sitta och påminna honom hela tiden och så ska det verkligen inte behöva vara! Jag jobbade bara i trav idag innan han fick gå in i stallet igen.
 
Sedan fick sig Minna och Embla en uteritt. Nils visade oss en bra skrittrunda som vi avslutade med galopp. Hästarna tyckte det var jättekul att få komma ut och skötte sig exemplariskt :)
  
Postat av: Agnes

Sv: ja verkligen, superfina saker till så bra pris! Riktigt bra affär detdär ;)

2013-04-05 @ 23:29:15
URL: http://agneshagelberg.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: