Dagens två pållar

Asslatjejerna / 16 April, 2013 - 17:14 /

Var precis uppe i stallet och gjorde följande ;)
 
Flemmah reds i ungefär 25 minuter. Framskrittning för hand i ridhuset innan jag hoppade upp och travade och galopperade. Sedan skrittade jag av henne utomhus.
 
Villgott fick gå ett dressyrpass i ridhuset. Han kändes väl sådär kan jag säga. Stressad på något vis och ville inte alls släppa till. Även om han var lydig och känslig så fick jag bara den där känslan korta stunder. Jag värmde upp mycket i skritt och trav där tempoväxlingar, omställning samt sidvärtsrörelser ingick. De sistnämnda kändes lite halvdana men jag är faktiskt nöjd då det var första gången jag provade slutor med honom!
Första galopperna  var han för snabb i och jag krävde lite dåligt. Men mot slutet av passet jobbade jag som fasen och han gjorde så fina fattningar och avbrott! Efter det var han klart mycket mjukare och mer reglerbar i formen.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: