Hoppdag

Asslatjejerna / 11 April, 2013 - 18:23 /

Igår blev det en jäkla massa ridning. Träningsvärken kom direkt men är konstigt nog helt borta idag...
 
 
Jag började med att hoppa Villgott i ridhuset. Upplägget ser ni ovan, tanken var att det skulle kunna bli en bana som kunde hoppas från alla håll.
Villgott kändes så himla bra. Jag känner verkligen att jag har fått koll på det här med avstånd samt ett bra tempo för banhoppning. Jag har en tendens att rida något för långsamt vilket är en av anledningarna att det blir till kråksprång. Första sprången på vattenmattan gick bra. Tog det i trav som ett uppvärmningshinder, ramade in honom och tryckte på. Han skuttade över som om ingenting. Sedan började vi exprimentera lite med vattenmattan. Vika den, lägga den över bommen, knöckla ihop den, så det blev som ett nytt hinder. Fick med mig ett stopp då när jag hade för dåligt driv. Fast det var bra för då kände jag vad som krävdes av mig. Hoppade sedan lite schack/regnbågsplattor som i början var totalt livsfarliga haha. Men vi avslutade allt med att hoppa dom. 
 
Sedan var det Emblas tur. Hoppade bara en snabbis på henne. Behövdes inte mer. Hoppade igenom allt några gånger och sedan klart. Kändes superbra, jag hade koll på tempot och hon hoppade fina runda språng. 
 
Efter det fick Hyenan gå. Jag som sagt att jag aldrig skulle hoppa honom gjorde det. Hoppade bara kombinationen där så jag fick känna på hur han var. Så snäll så och så förändrad från sist! Åt det positiva ;)
Kände även på han i dressyren. Man får verkligen rida. Man tror att han går bra där han går, men det gäller verkligen att pressa upp han så han trampar på i bak, och skillnaden där emellan kändes kan jag lova!
 
Åsa red Flemmah också. Första gången hon gick i ridhus och även om hon vart lite spänd var hon gudasnäll! Hoppade lite hinder lätt som en plätt och såg allmänt lagom ut. Kommer bli en såååå bra ridskolehäst!
 
Minna hoppades av Nina. Stannade tyvärr dock inte kvar och kollade. Klockan tickar ju iväg när man jobbat så mycket :P
Postat av: Isabell Lundqvist

bra blogg, är också hästintresserad :) bloglovinbyte? :)

2013-04-11 @ 19:31:14
URL: http://isabellviolalundqvist.blogg.se/
Postat av: Ellinor

SV:Skoj! :D
Blev följare 303 :)

2013-04-11 @ 19:31:31
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/
Postat av: Malin

-Härligt! Jo men mig är det bra! Tycker det är så himla skönt med fredag imorgon haha! :) Har du något planerat? :)

2013-04-11 @ 19:44:18
URL: http://malintorstensson.blogg.se
Postat av: Carolina Thoor

Yep! Och imorn kommer resten av vampire diaries på swefilmer! :)

2013-04-11 @ 19:53:47
URL: http://knaset.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: