Mobilen till häst

Asslatjejerna / 08 April, 2013 - 14:00 /

Jag hade tänkt haka på ämnet mobil till hästryggen eftersom det spridits väldigt många delade åsikter om detta. En del hållbara och en del ohållbara argument har man upptäckt när man i ren nyfikenhet läst igenom alla kommentarer.
 
Jag själv kan använda mobilen till häst. Är det så att jag väntar ett samtal eller ett svar på sms så kan jag kolla detta snabbt för att sedan lägga ner den igen. Även klockan är något jag har koll på. Jag förlitar mig inte på att något ska hända, utan jag förlitar mig på min balans och tur ifall det hände något. Hur oklokt det än låter så är det hur jag tänker.
 
Vad jag dock inte tycker är okej är all surf som görs på hästryggen. Facebookuppdateringar (been there...) instagramkoll osv. Ifall man skrittar hästen på lång tygel och tycker det är tråkigt är det tyvärr väldigt vanligt att det händer. 
 
Något otroligt respektlöst jag såg en gång var när två tjejer skrittade fram inför en träning. Varv efter varv i ridhuset med mobilen i högsta hugg. Sen ropa och skratta rakt ut vad det är dom ser på skärmen. Jag lovar att jag tappade hakan när jag såg detta. Så gör man väl bara inte? Haha.
 
Hur använder ni mobilen till häst? 
 
Sen är de klassiska öronbilderna nog något alla gjort eller gör då och då. Hur tråkiga dom än är och se ;)
Postat av: Emma - mizerables.se

Tycker man ska se det som vid körning av bil, att det inte är okej.
Vad som helst kan hända, även om man litar till fullo på sin häst eller så, så kan man ändå inte räkna med vad som kan hända.
Nu kanske jag låter negativ, men tycker att man ska ha respekt för andra och hästen.

2013-04-08 @ 14:41:49
URL: http://mizerables.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: