Helg med Eamon Hickey

Asslatjejerna / 19 Augusti, 2013 - 13:00 /

Dag 1
 
Började gjorde jag med ett pass på Villgott. Vi började med att rida alla dessa eviga serpentinbågar, som är SÅ himla nyttiga då hästen blir väldigt lösgjord och avslappnad. Fortsatte gjorde vi sedan med att jobba övergångar emellan samlad trav, arbetstrav samt mellantrav. Jobbade mycket på hur vi gjorde dessa övergångar, hur det påverkade hästen och hur hästen tog dom.
 
Sedan började vi hoppa en lite serie med studs in och med ett visst antal galoppsprång fram till en oxer. Avslutade med ett hinder på strax över metern med Villgott och han klippte det som ingenting. Avslutade gjorde vi sedan med några lydnadsbanor och även där var rytmen och energin viktig. Jag tappade fokus lite mitt i allt och då blir det inte alls bra, men när jag verkligen koncentrerar mig och riderså går det ju lätt som en plätt?!
 
Andra passet var på Hyenan och det vart ju precis samma övningar där. Det mesta jag tränade på var väl att hela tiden ha energi, och känna att jag måste göra något direkt när jag känner att hästen är på väg att tappa den. I slutet gick det då mycket bättre.
 
Dag 2

Hyenan var först ut och det gick mycket bättre då. Övergångarna var jätterolig för jag fick honom så mjuk, lyhörd och spänstig liksom. Fick också fram mer energi och ett fint steg. 
 
Villgott var också fin. (Känns som om jag inte säger något annat ) Klippte 1.10 än en gång som ingenting. 
Och jag fokuserade till 100%, därav gick det därefter. Så nöjd med både Villgott och faktiskt mig själv. Avslutade den lektionen med sitsträning. Fältsits, lättridning samt nedsittning både med och utan stigbyglar. Upp med tårna, ned med tårna, ja lite allt möjligt helt enkelt hihi. 
 
Postat av: Anna Johansson

Jätte fin blogg! Alltid lika roligt att kolla in här!
Kram Anna :)

2013-08-19 @ 15:02:22
URL: http://Avana.horseworld.se
Postat av: Sanna Widman

Svar - åh tack :)

2013-08-19 @ 15:45:54
URL: http://sannawidman.se
Postat av: Ereeka ☞ småbarnsliv och träning

Roligt! :D

2013-08-21 @ 13:30:01
URL: http://ereeka.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: