Resultaten från gårdagen

Asslatjejerna / 09 Augusti, 2013 - 16:00 /

LB klassen var först och därför valde jag att bara värma upp inför just den. Inte hålla på att trixa med delar ur LA:n utan bara mjuka upp honom och få honom lyhörd. Väl inne på banan blev han väldigt energiskt. Winston gick ut samtidigt så han blev ju lite på tårna. Så länge jag vet hur jag ska göra med den energin är det toppen att han blir så. Programmet började bra. En fin inridning där han inte vajade (Jag är noga med att störa honom så lite som möjligt där just för att motverka det. Han är ju så påverkbar) och även halten blev bra utan snedsteg. Fortsättningsvis gick det också kanon tills galoppen kom på tal. Högergaloppen gick okej dock lite för springig vilket gjorde att allt kom så snabbt in på, både avbrott och vägarna, så jag red väldigt slarvigt. Han gjorde ett avbrott i hörnet men han var så lyhörd så det rättades fort trots att han då var på diagonalen.
 
I våran debut i LA:1 gick det helt okej. Det är ju så svår bedömning och betydligt högre krav. Började med en kass halt. Han ställde sig på sne och liksom "tjena" haha. Annars tyckte jag han var så fin och mjuk och inställd till arbetet att jag bara kände mig för att kasta mig om halsen på han mitt i programmet. Skänkelvikningarna gick okej och även den förvända galoppen.
 
Villgott förvånade mig verkligen då han de senaste dagarna/veckorna nästan bara ridits ut eller tävlat hoppning. Så WOW, vad fin han var. Trodde aldrig att skänkelvikningarna skulle gå så bra som dom gick och rygga gjorde han det med trots de få gångerna vi övat.
 
Här får ni en film där jag dels värmer lite inför LA:1 men även liten del av programmet. 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: