ÅÅÅH grymma känsla

Asslatjejerna / 11 December, 2013 - 21:56 / Vardag

Dagens ridlektion för Petra var verkligen hur nyttig som helst. Vi gjorde riktigt bra övningar som samlade ihop hästen och kickade igång bakkärran ordentligt. Att nå en större samling är något jag strävar efter i ridningen på henne just nu. Hon har inte alltid varit jättelätt att reglera. Anyway, bland annat red vi i små fyrkanter där vi skulle vända genom att flytta in yttersidan för att då kunna ha dom rakställda tills nästa hörn. Detta gjordes i alla gångarter och var ganska klurigt. När man väl kom på hur det funkade och när man orkade hålla ihop kändes det dock superbra.
 
Värmde upp gjorde vi på eget bevåg och jag jobbade mycket med Dunörts ställning. Ville känna från start att hon var loss i båda sidorna vilket hon blev ganska snabbt. La även in en hel del tempoväxlingar för att få henne lyhörd för mig uppe på ryggen. Hon var något pigg och låg på lite hela tiden men det var bara att jobba med mycket halvhalter. Petra berömde hur som helst hennes fina gångarter idag och då blir man så lycklig. Hade en väldigt fin och trött häst efter det här passet kan jag lova!
 
Syynd att det varken fotades eller filmades idag...
 
 
Åh minns den här dagen så väl när jag red henne första gången efter ett alldeles för långt uppehåll
Postat av: milina.blogg.se

Nice :)

2013-12-12 @ 01:03:06
URL: http://milina.blogg.se/
Postat av: LIna

http://forettr.blogg.se/ jag gillar eran blogg kika gärna in på min :)

2013-12-12 @ 19:54:25


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: