En så viktig detalj

Asslatjejerna / 29 December, 2013 - 19:21 / Vardag

Jag tycker att handskarna är en viktig del i utrustningsväg. Man ska ha några som man trivs bra i och kan inverka som bäst med. Själv föredrar jag mycket slimmade handskar, gärna i sådan där skinnimmitation med ett ritkigt bra silikongrepp. Dom brukar kanske inte hålla så länge kvalitétsmässigt men jag tycker de funkar bra iallafall den tiden. Det brukar vara ett par månader och det kanske är ganska okej med tanke på den oftast låga prislappen.
 
Pösiga handskar tycker jag gör att hela ridningen känns slapp och... annorlunda. Det känns lite halvdant och näst intill oproffsigt. Lite som när man rider ett dressyrpass i tjocka termobyxor och en vinterjacka. Även om passet i sig kan gå bra känns det inte 100%igt. Med riktigt tighta handskar, gärna en storlek för liten, så känns det som om man känner man minsta lilla förändring i handen. Det gillar jag!
 
Postat av: Marika Yngvesson - Elitryttaren

Hej, skulle du kunna hjälpa mig med en sak, det vore jättesnällt i så fall!
Skulle du kunna kommentera något/några förslag på inlägg jag kan skriva om på bloggen i detta inlägget:
http://mirramarika.blogg.se/2013/december/ni-valjer.html#comment
Du får en länk om du skriver mer än 3 förslag :)
Tack på förhand :)

2013-12-29 @ 20:52:36
URL: http://elitryttaren.webblogg.se/
Postat av: Susanna

Jag har själv använt de handskarna till höger i bild. Instämmer att skinnimitation. Även funnit ett par annorlunda i tyg, de trivs jag bäst i, bruna med en etta.

2013-12-29 @ 21:34:10
Postat av: julia

Fin blogg!

2013-12-29 @ 21:41:03
URL: http://jullantwixmolly.blo.gg


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: